4. juuni 1816.a ja 24. veebruari 1918. Kaartide omavahelised
seosed
Päike 13 gem – trig. Veenus 13 aqu
Uraan 9 sag – IC 9 sag
Uraan 9 sag – Prenataalne Kuuvarjutus 12 sag (4.07.1918)
Neptuun 20 sag – Prenataalne Päikesevarjutus 21 sag
(14.12.1917)
Karma 20 aqu – Merkuur 22 aqu
Estonia 21 aqu – Uraan 24 aqu
Saturn 24 aqu – Uraan 24 aqu
Saturn 23 aqu –trig. Kuu 22 leo
Selena 10 vir – kvad. MC 9 gem
1816.a. kaardi seosed
1991. a. kaardiga
Päike 13 gem – AC 8 gem
Kuu vir – Marss 22 vir
Veenus 27 tau – kvad. Päike 27 leo
Marss 25 can – poolsekt. Jupiter leo
Marss 25 can – IC 22 can
Uraan 9 sag – DC 9 sag
Saturn 24 aqu – oposit. Jupiter 25 leo
Uraan 9 sag – konj. DC 8 ja oposit. AC 8 gem
Pluuto 24 pis – oposit. Marss 22 vir
1819. aastal määratakse kindlaks talurahva vabastamise
järjekord ning esimene osa taluperemeestest viiakse vabalepingu alusel
põhinevasse uude õiguslikku seisundisse. Talurahva eri liikide järkjärguliseks vabastamiseks
kulub Eestimaal veel 14 aastat. 1819.a. oli Saturni ja Pluuto ühendus Kalades,
märgis, mis hiljem sai meie Päikesemärgiks. Ühenduses ka Uraan ja Neptuun
Amburi lõpus.
Nii, et üheks meie maa lähtepunktiks võiks võtta just
1819-21. aastad ja tolle aja planetaarne seis. Liivimaa talurahva seadus
kuulutati pidulikult välja Riias ja Kuressaares 18. jaanuaril 1820.a. (ukj)
Selle kosmogrammi järgi on Päike Kaljukitses ja Kuu sisenenud Kaladesse
(keskpäeval 5 Kalades), maa
kaljukitselik ja rahvas kinnise loomuga aga sihikindel, töökas, korralik
põlluharija. Seda kaarti arvesse võttes oleks meil ka mitu maad iseloomustavat
kaarti. Nii nagu seda on paljudel teistel maadel ja riikidel.
Selles kaardis on Marsil opositsioon Päikesega Kaljukitses.
Kuu on Kalades ja tal pole peaaegu
planeetidega ühtegi aspekti. Uraan-Neptuun-Merkuur-Karma nelikühendus
Ambur/Kaljukitse piiril on kvadratuuris Saturn –Pluuto ühendusega.
Väga täpne on Saturni konjunktsioon Pluutoga Kalades,
millele liitus veel Chiron. Saturn-Pluuto ühendus oli uue tsükli ehk rütmi
algus, mis lõppes 1851. Jäär/Sõnn piiril. Chiron näitas selle ühenduse nõrka
kohta, haavatavust. Pluuto püüdis realiseerida uusi suundi, lõpetada vana aga
Saturn omal moel takistas seda. See on võimu, jõu ja omakasu aspekt. Tsaarivõim
püüdis igati oma positsioone Eestis tugevdada, rohkem venestada, allutada. Ajaloost
teame, et Eestimaa areng ei olnud nii kiire, kui oleks vaja ja rahvas lootis.
Teisalt teatud muutused siiski toimusid paremuse poole. 1851 alanud tsükkel
lõppes 1883.a 29 Sõnnis.
1820.a. kaardis on Jupiteril täpne opositsioon Musta Kuuga
Lõvis. Ka siin on Marsil väga täpne trigoon Pluutoga, samuti Saturniga. Ühest
küljest näitab see kuidas seadust hakatakse ellu viima, mida see annab. Teisalt
siis rahva energilisust ja sõjakust. Viimane Kuu aspekt planeediga oli ühendus Jupiteriga,
ootused olid suured. Järgmisega teeb Kuu ühenduse Pluutoga, ootused on muutustele
aga ees ootab ka süngevõitu ajajärk, sõjad, näljahädad. Aga ka lootustandvad,
et miski siiski ka muutub. Merkuuri täpne kvadratuur sõlmedega viitab
võimalusele koos nimede saamisega ka paremat koolisüsteemi, sidemete loomist
naabritega.
Peale 1820.a seadust on veel üks määrus, mis hakkas
kehtima aprillist 1820.a. Selle määruse
järgi määrati kindlaks talurahva vabastamise järjekord ning esimene osa
taluperemeestest viiakse vabalepingu alusel põhinevasse uude õigluslikku
seisundisse. Veel on eestimaa ajaloos
hilisem talurahvaseaduse algus. 17. juulil 1856.a. (ukj) kinnitab
Aleksander II Eestimaa kubermangu talurahvaseaduse, mis üldpõhimõtetelt
sarnaneb Liivimaa 1849.a seadusega. See seadus eraldab mõisamaast talumaa, mis
tuli kruntideks jagada. Seadus hakkas kehtima 23. aprillil 1858. aastal. (vkj),
uue kalendri järgi 5.maist 1858.a. Nii, et kõiki neid daatumeid võib
lisaandmete tarvis kasutada.
Kui vaadata Eestmaal toimunud sõdasid, lahinguid, uute
valitsejate tulekuid, siis enamasti nad on toimunud siis, kui Saturn tegi opositsiooni
Pluutoga. Samuti siis, kui Saturnil ühendus Pluutoga. Need kaks planeeti on
meie ajaloos mänginud üsna olulist rolli ja mitte ainult meil. Kogu maailma
ajalugu on üks sõdade ajalugu ning Saturn koos Pluutoga selles üks
dirigentidest. Enne riigi sündi toimus Saturn-Pluuto ühendus 1914.aasta
oktoobris Vähis. Seda võiks lugeda I Maailmasõja üheks käivitajaks. Sõda ise
algas natuke enne täpset ühendust, juulis. Teine nende omavaheline täpne
ühendus oli 19.mail 1915.a. ka Vähis. See uus tsükkel siis käivitas, andis hoo
sisse nii riigipöörde toimumisele Venemaal St. Peterburgis kui ka meie riigi
sünni. Ja selle tsükli omavaheline vastasseis toimus 1931. mis pani oma pitseri
tolle aja sündmustele. Oktoobris 1929 alanud suur ülemaailmne majanduskriis saavutas
just Eestis oma haripunkti 1932-1932, Saturni-Pluuto vastasseisu ajal.
Üsna oluline sündmus oli 3.märts aastal 1861, kui tervel
Venemaal tsaar Aleksandr II poolt kaotati pärisorjus. Avaldati 5. märtsil.
3.03.1861 kaart siia
Peale planeetide positsioonide ja omavahelisi teisi aspekte,
on selles näha Venemaal sageli toimivat kahe kauge väikeplaneedi omavaheline
seis. Olen sellest ka varem kirjutanud. Nimelt toimuvad Venemaal üsna
põhjapanevad muutused siis, kui Varuna ja Ixion omavahel põhiaspekte teevad.
1861.aastal olid nad täpses opositsioonis. Varuna 28 Amburis ja Ixion 28
Kaksikutes. Neile lisandus ka Chaos oma ühendusega Varunale. Juba Rjurikute
ajast saati on nad oluliselt ära märgistanud mitmeid vägagi olulisi etappe Venemaa
ajaloos. Kui moodustati N Liit, siis sama seis, Varuna 19 Kalades ja Ixion 19
Neitsis. Pärisorjuse kaotamine toimus Saturn-Uraan üsna täpse kvadratuuriga ja
Pluuto tegi Saturnile trigooni.
Meie esimene laulupidu (2.07.1869. ukj) sai teoks ka tänu sellele,
et nende aspektide mõjul (Sat. trig. Pl) saadi 8 aastat hiljem luba pidu
korraldada. Enne seda tegi Saturn ära opositsiooni Pluutole ja alles siis, kui
Saturn sai liikuma Amburis, tekkis võimalus korraldada esimene laulupidu.
Sellest võttis osa 46 laulukoori ja 789 laulja ning 5 puhkpilliorkestri ja 56
pillimehe osalemisel. Päike 10 Vähis, mis teeb kvadratuuri tulevade riigi
Karmale Kaaludes. Marss riigi AC märgis, Jupiter kvadratuuri Veenusega, Saturn
IC märgis. Pikaajalisuse ja kestma jäämise tagas kaardis Saturni asumine
saatuse sõrme tipus, aluse tegid Päike ja Jupiter.
Laulupeo ajal Saturn kvinkunksis Jupiteriga ja Pluuto oli
heatahtlik, disharmoonilisi aspekte polnud. Laulmise muusa Euterpe kvadratuuris
Päikesega, seskvadratuuris Jupiteriga ja kvintiilis Uraaniga. Viimane on
ühenduses Estoniaga Vähis. Kaljukitse rahvana, lugedes märkide järgi, on Sõnn
Kaljukitsele viies märk, samastub viienda majaga, rahvuslikud meelelahutused,
seltskondlik tegevus ja lõbu ning lust. Sõnnis seda võimalust näitasid
Jupiter-Pluuto-Russia kolmikühendus, mida teoetasid Marss Neitsist ja
Veenus-Estonia Vähist.
Kust tuleb eestlase külmus, alandlikus, tuimus ja kadedus?
Aga ka tundlikus, ausus ja uhkus.
Meil osaletakse küll meeleavaldustes, streikides ja
miitingutes( medtöötajate streik, kooliõpetajate meeleavaldused ACTA, puuetega
inimeste töövõtu seadus, perekonna uus seadus jne.) aga need jäävad kuidagi lahjaks ja tulemusi
pole. Igasugune väljaastumine ei ületa seda kriitilist massi, mis oleks tarvis
kardinaalsete muutuste tarvis. Pole ka poliitilist tahet kardinaalselt midagi
muuta.
Viimane ärkamisaeg toimus meil 1980. aastate lõpus. Siis
aeglased planeedid olid algul ühenduses Amburi lõpus (Sat. konj. Ur) ja hiljem
Kaljukitses (Ur. konj. Nep). Pluuto liikus Skorpionis tuues ellu skorpionlikke
põhjani toovaid muutusi. Jupiter liikus Kaksikutes ja äratas ülesse 1816 kaardi
Põhjasõlme ning Merkuuri.
Kas on see tuimus pärit orjaajst, ristirüütlite aegadest,
Rootsi ja Venemaa võimu all olemisest. Eelmiste sajandide järgi, eriti
sakslaste silmis oli meie rahvas laisk, must ja tuim ning julm. Asjade
kasutamisel oldi nõmedad, vaesed ja kitsid. Riietus jäme ja näotu, söömisel
unustab kõik kõrgema ja inimväärse. Nii arvas nüüdseks meie silmis tunnustatud
ja omamaalaseks peetud Karl Ernst von Baer. Ka hiljem pole meie kohta erilist
kiitust jagatud. Eestlane olevat alalhoidlik, ei sallivat mingeid uuendusi.
Nendes hinnangutes on on põhjendamatut üldistamist ja liialdamist aga ka
vasturääkivusi. Kiituseks on välja toodud tundelisust ja sentimentaalsust. Ei
kiputa oma tundeid kergesti välja näitama. Ka 20.sajandil pidasid võõramaalased
meid kinnisteks, individualistideks ja egoistlikeks.
Küla ei ole kollektiivne ja igalühel on oma talu. Rahvas
vaikne, üksteise suhtes sõbralikust vähe. Eestlase põhihuvi oli oma põllulapp,
nentisid sakslased. Tugevasti arenenud individualism eestlase juures läheb
sageli ka nii kaugele, et omahuvid tõstetakse kõrgemale ühishuvidest. Paljudele
eesti põllumeestele tähendab oma maalapp rohkem kui mõiste “isamaa”. Kes kunagi
peaks julgema ohustada eestlase eraomandit, sellega astutakse kohe võitlusse ja
võideldakse metsikuse ja raevuga. Sellepärast vihkavadki eestlased kommuniste
üle kõige. Ennesõjaaegsed jaapanlased võtsid meie rahvuse kokku nelja sõnaga:
eestlased on vaiksed, napisõnalised, ebasõbralikud ja tõsised.
Eestlane on samuti talupoeglikult pragmaatiline. Abstraktsed
ideed ei leia meie juures mingit kõlapinda ja nende eest ei olda nõus
võitlusesse astuma. Kui aga eestlane on veendunud, et hädavajalikkus nõuab kogu
panust – nagu sõda – siis rakendub eestlane meelsasti ja võitleb vapralt.
Eestlane kannatab kaua, on pikalt vaikne aga kui juba
plahvatab, siis suure varjatud jõuga ja siis on ühetkuuluvustunne jõuline ja
ühtne. Vabadussõda, laulev revolutsioon oleks eredamateks näideteks.
Minu arust on loetletud rahva omadused iseloomulikud
metsarahvale, erinevalt stepirahvale, kelle elulaager oli üheskoos ja uute
kohtade otsingul liiguti edasi ühiselt. Nad ei olnud paiksed, neil polnud juuri
ja see puudus ilmneb siis rahva suhtumises oma kodu, oma maa hoidmisse,
harimisse, suhtumisse. Ka praegu on eestlane iseloomult kõrk, allumatu ja
kangekaelne. Ei armasta vabandada. Iseloomult on aga aus, selle tõttu esineb
jäikust. Eks praegusele eestlasele on lisandunud Taasiseseisvuse aja
planetaarne mõju. Et meiega õigesti suhelda, selleks oli sakslastel valem.
“Eestlased on usaldusväärsed, kuid uhked, kelle usaldust pole kerge võita. Nad
on truumad, kus nende autundele koputatakse ja neid väärikalt koheldakse, ning
sellel pinnal on eestlaste ja sakslaste vaheline sõprus sügavaimalt ja
tugevamalt viljeldav.”
Seega mitmed omadused
tulenevad siis paljuski varasematest aegadest ja kinnistusid ka ärkamisaja
alguses. Mitmed omadused on kaljukitselikud ja Neitsi märgile omased. Ja see
kandus üle ka juba riigi moodustamisel rahva iseloomu. Lisandus veel kalalikus
ja mitmed Lõvi märgile omased iseloomud, uhkus, end teistest paremaks pidamine.
Aga ka rida häid ja kasulikke omadusi. Eestlase iseloomu paljude joonte
kirjeldused on võetud ajalehest Eesti Ekspress, sept. 2012. Kasutasin artikli
koostamisel ka mõningaid Igor Mangi mõtteteri riikluse ja rahva olemuse kohta.
järgneb....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar