„Viking
Sally“ vettelaskmine
Väga tähtis on laeva
vettelaskmine, see on nagu sünd siia maailma, laev oma loomulikku keskkonda –
veemaailma. Sally tähendab inglise keeles tegusõnana väljatungi, esile tungima,
väljasõitu tegema. Nimisõnana aga rünnakut, äkilist puhangut, jalutuskäiku.
Viking Sally siis võiks tähendada......pakkuge midagi.
„Viking Sally“
vettelaskmisel oli mitmeid halbu endeid. Üks laps pidi äärepealt ära uppuma. Järgnesid
mõrvad, tulekahjud, segipekstud restoran. Lisaks sellele 1984 ja 1988 sõitis
karile ja viibis seejärle remondis. 1986.a. toimus laeval mõrv. Kajutis nr.
4228 reisinud Soome ärimees Antti Eljaala leiti mõrvatult laeva lähedalt
sadamas. Pärast rahalise preemia väljakuulutamist mõrvari leidmisel saigi Soome
politsei vihje, mis viis tapjani. Mõrvariks osutus turulane Reijo Hammar, kes
sai teo eest eluaegse vanglakaristuse. Kummaline on see, et number 4228 all on
taevas asteroid Nemiro, mis laeva vettelaskmisel asus täpselt ühenduses
Veenusega Kaksikutes. Kas lihtsalt kokkulangemine? Ei usu, oletan, et mõrv oli
seotud naisterahvaga või siis tüli raha pärast.
Aasta hiljem oli „Viking
Sally“ taas politsei huviorbiidis. 1987.a. juulis mõrvati laeval julmalt
20-aastane Klaus Schelke ja tema 28-aastane sõbratar Bettena Taxis
invaliidistus saadud vigastuste tagajärjel. Too kuritegu on siiani välja
selgitamata, ehkki politsei on kõvasti tööd teinud. Samuti on laeva ajaloos
kirjas mõnede reisijate kadumine, mis arvatakse enesetappude kirja. Ka toimus
laeval hirmsa mõrva lõppvaatus. Kesk-Soomest pärit ärimees oli tapnud oma
abikaasa, tükeldanud ja siis laeva pardalt tükid merre loopinud. 1988.a. novembris
sõitis karile, kui päästis uppumisohus olevat mootorpaati. Kas ehk need
sündmused on seotud sellega, et laeva kiilupanemise ajal oli Päike ühenduses
Pluutoga?
Ajaloost on teada
lugusid, kus osa laevu vettelaskmisel juhtunud õnnetuste või ristimisel
toimunud äparduste tagajärjel oleks nagu ära kaetatud, neetud. Ja nendega
juhtub kindlasti õnnetus, mis palju ohvreid kaasa toob. Kas saab öelda või
väita, et ka „Viking Sally“ oli neetud laev?
Veel üks detail, mis
võib olla omab ka mingit kaudset tähtsust. Laevaga läksid põhja kaks
meremuuseumi mudelit, mis olid „Admirali“ pubis. Üks oli Sir Francis Drake
purjekas „Golden Hind“, valmistajaks vene meremees Tallinnast, kalalaevnik.
Päris „Golden Hind“ valmis 1577.aastal ja laev osales ümbermaailma reisil
(1577-1580) olles teine laev maailmas, mis jõudis tagasi koju. Laev valmis
Saturni ja Neptuuni (Vähis) opositsiooni ajal.
Teise, Donald McKey üks
kiiremaid klippereid „Sovereiging of Seas“ oli valmistatud Riia mudelimeistri
poolt. Mõlemad mudelid olid suhteliselt uued, 80-ndate algusest, „Golden Hind
seejuures ilusamini tehtud. Klipper ise valmis 1852.aastal. Sel aastal tegi
Jupiter opositsiooni Saturn-Uraan ühendusele Sõnnis.
Vettelaskmise kaart.
Toimus see 26.aprillil 1980.aastal Papenburgis Saksamaal Saturni valitseval -
laupäeval. Ajaks on 12.25 peale keskpäeva. Päike 6 Sõnnis X majas täpses
ühenduses Sednaga ja lähedale jäi Chaos. Kiilukaardis oli Sedna opositsioonis
Nessusega. Sedna osa laevade elukäigus on jälgitav paljudes laevade vettelaskimise
ja hukkumise kaartides. Näiteks luksuslaeva „Lusitania“ hukk 7.05.1915.a. Laeva
torpedeeris I Maailmasõja ajal saksa allveelaev. Hukkus 1198 inimest. Osa
ajaloolasi usub, et laeva kiire uppumise põhjustas alusel olnud salajane
relvalast. „Lusitaniat“ tabas ainult üks torpeedo, kuid ühele plahvatusele
järgnes teinegi, mis rebis laeva keresse suure augu. Aurulaev uppus vaid 18
minutiga. Briti võimud hoiavad ka 100 aastat hiljem õnnetusega seotud dokumente
salastatuna. Siis oli Sednal ühendus Veenusega + Marss Jääras, orb 3 kraadi.
Mõned näited Sedna
osast laevahukkudes, mis viitab, et Sednaga on seotud merealased asjad.
Kaasatud on ka kolm „laevade õgijat“:
31.07.1715 – hukkus laev “Capitans” koos
üle 1000 inimesega, Sednal opositsioon Pluutoga Kalad-Neitsis. Päikesel
kvinkunks Sednaga. Syllal ühendus Charybdisega Kaksikutes, Leviathanil ühendus
Põhjasõlmega Skorpionis.
4.12.1811 – hukkus laev “St. George”, koos
üle 2000 inimesega, Sednal konjunktsioon Pluutoga Kalades mis opositsioonis
Musta Kuuga, Päikesel konjunktsioon Neptuuniga Amburis. Merkuuril ühendus
Leviathaniga Amburis. Veenus opositsioonis Syllaga Kaksikutes.
3.09.1878 – hukkus reisilaev “Princess
Alice” koos786 inimesega, Sednal konjunktsioon Saturni ja Musta Kuuga Jääras,
see opositsioonis Leviathaniga. Sylla kvadratuuris Charybdisega.
Kolme näidet ära tuues eeldasin, et Sedna kui
merestiihia valitsejanna peaks olema ka tihedalt seotud laevaõnnetustega. Aga
toodud näited viitavad hoopiski sellele, et Sedna õnnetustes lähiplaneetidega
peamisi aspekte ei tee või on tema osa teisejärguline. On küll aspektid kaugete
planeetidega aga need ei oma sellist olulist väge, et otseselt seostada
õnnetustega. Need pigem näitavad selle aja üldist taevamustrit. Muidugi võib
leida näiteid, kus Sedna on ka lähiplaneetidega otseselt seotud. Kuid
nähtavasti on asi selles, et Sedna osalus laeva tulevases saatuses määrab ära
hoopiski laeva kas kiilupanemise või vettelaskmise ajal olnud planeetide
seisud. Kaks kõige eredamat näidet oleks kuulsa “Titanicu” ja meile kõigile
tuntud parvlaeva “Estonia” ehitamise ajal olnud taevased seisud.
Kuid on rida näiteid, kus osalevad ka
lähiplaneedid:
29.05.1914 – reisilaev “Empress of
Ireland” põrkas St.Lawrence jõel (Kanada) kokku Norra kaubalaevaga, huk. 1477
inimest, Sednal trigoon Marsiga. Päikesel konjunktsioon Pandoraga Kaksikutes,
Veenuse konjunktsioon Pluutoga Vähis. Syllal trigoon Charybdisega. Viimasel
ühendus Neptuuniga Vähis.
21.11.1916 – hukkus “Titanicu” sõsarlaev
“Britannic”, mis oli sõja ajaks kohandatud hospitallaevaks. Sednal Jääras koos
Scyllaga (orb 12), teatud mõju sellelgi? Päikesel konjunktsioon Merkuuri ja
Pandoraga Skorpion/Ambur piiril ja Saturn konjunktsioon Must Kuuga Lõvis. Pluutol
opositsioon Charybdisega Kaljukitses.
9.02.1942 – New Yorgi sadamas põles maha
luksuslaev “Normandia”. Sednal konjunktsioon Varunaga, orb 1.35; sekstiil
Päikesega. Kolmik-Sylla, Charybdis ja Leviatahan – kõik Amburi märgis.
1.11.1948 – Lõuna-Mandzuuria ranniku
lähedal plahvatas ja läks põhja Hiina reisilaev, mille pardal olnud rohkem kui
6000 inimesest ei pääsenud keegi, Sedna opositsioonis Merkuuriga. Päikesel
kvadratuur Leviathaniga.
3.12.1948 – Sanghai lähistel plahvatas ja
läks põhja põgenikke vedanud laev “Kiangya”, surma sai 3920 inimest. Sednal
olulist aspekti ei ole, aga Neptuunil on väga täpne konjunktsioon Ixioniga
Kaaludes. Pluutol opositsioon Leviathaniga Veevalajas.
26.09.1954 – Tsugaru väinas läks põhja
Jaapani praam “Toya Maru”, hukkus 1172 inimest. Sednal opositsioon Merkuur-Neptuuniga,
täpne kvadratuur Jupiteri ja täpne trigoon Pluutoga.Veenusel täpne opositsioon
Charybdisega Sõnnis, Sylla opositsioonis Leviathaniga Kalades.
Vastupidi näited, kus Sedna aspektid on soosinud
laeva pikaealisust.
Üks kuulsamaid laevu, mis on tänapäevalgi veel
muuseum-laevana säilinud, oli 1869. aastal ehitatud teeklipper “Cutty Sark”.
Laev lasti vette, kui Sednal oli konjunktsioon Chironiga Jäära esimeses
kraadis, kvadratuur Charybdisega. Teised kaks laevade õigijat tegid järgmisi
seise. Scyllal konjunktsioon Veenuse ja trigoon Jupiteriga. Leviathanil ühendus
Poseidoniga Veevalajas, see oli merejumala ja esmase kaose kokkulepe, mis tagas
laevale pika elutee. Oma tugeva panuse andis Päikese ja Oceana ühendus
Amburis.
Laev oli ekspluatatsioonis kuni aastani 1954, mil
ta muudeti muuseumiks Greenwitchis. Vaatamata mõnedele pingeaspektidele
nataalis, laev siiski elas üle mitmekordselt kõik ohud ja hukkumise võimalused.
Tavaliselt loetakse laeva keskmiseks eluaja pikkuseks ca 25-30 aastat.
Tänapäeval on seda piiri tänu tehnoloogia arengule nihutatud 40-aastani. Mais
2007 toimus laeval tulekahju, Sednal kvadratuur Saturni ja Neptuuniga. Päikesel
kvadratuur Pandoraga. Veenusel konjunktsioon Varunaga Vähis ja Chaosel
konjunktsioon Charybdisega Kaksikutes.
Peale otseste õnnetuste ja katastroofide, on Sedna ka seotud muude merenduslike tegemiste ja sündmustega. Paar näidet Eesti ajaloost.
22.01.1538 – Saare-Lääne piiskop andis loa Kõpu tuletorni parandamiseks ja kõrgemaks ehitamiseks, Sedna opositsioon Estoniaga.
30.08.1854 – Krimmi sõda: Inglise ja Prantsuse sõjalaevad, et takistada Venemaa kaubandust ülemeremaadega, ristlesid Pärnu rannikul ja lahes. Uulu rannas hävitati kõik paadid ja laevad. Sednal väga täpne sekstiil Estoniaga. Estonial konjunktsioon Põhjasõlmega Sõnnis.
27.09.1919 – alustas õppetööd Tallinna merekool. Sednal kvadratuur Estoniaga ja Estonial konjunktsioon Pluutoga Vähis, Estonial poolsekstiil Neptuuniga.
9.06.1932 – alustas reisi esimene kaugpüügiks Atlandi ookeanil mõeldud kalalaev “Eestirand” Sednal konjunktsioon Estoniaga Jääras.
21.05.1946 – asutati iseseisev Mere ja Jõelaevastiku Tööliste Ametühingu Eesti Vabariiklik komitee. Sednal konjunktsioon Varuna-Estonia ühendusega Jääras, Estonial kvadratuur Saturniga, Estonial sekstiil Põhjasõlmega.
5.04.1949 – Kärdlas asutati Hiiumaa esimene kalurikolhoos “Hiiu Kalur”. Sednal trigoon Estoniaga.
Sedna seisud laeva kiilu või vettelaskmise
kaartides on üheks oluliseks viiteks laeva tulevase elutee läbimisel. Aga
kindlasti mitte see peamine ja ainus. Aga järgmised kaks näidet annavad
nähtavasti võtme arusaamale, et Sedna ja üldse teised SDO grupi asteroidid, nad
eredalt esinevad maailma tavasündmustes ja ei kerki alati esiplaanile olulistes
ja suurtes tegudes. Maailma esimese tuumareaktori töölerakendamine 2.12.1942.a.
Chicagos. Sednal täpne kolmekordne ühendus Hylonomega (kentaur, mille
võtmesõnaks on hukkunute taganutmine) ja Varunaga (võtmesõnaks oleks millegi
uue loomine, mida hiljem saadab skandaal või kurikuulsus, ülemaailmne laialt
tuntus). Reaktori käivituse kaardis on Sedna pealegi veel otse MC-l. Hästi
kõnekas ühendus. Aga esimese aatompommi katsetusel, Hiroshima ja Nagasaki
aatompommi lõhkemisel Sedna mingit olulist väljapaistvust ülesse ei näidanud.
Üldiselt tuleb Sednat
vaadelda ülemaailmise arengu kontekstis. Kui Sedna oli Kalades (1630-1865),
siis sellel ajajärgul hoogustus salaühingute tekkimine. Suur Prantsuse
Revolutsioon. Tekkis idee suurest globaliseerumisest. Sedna Jääras (1865-1967)
tõi kaasa kõige suuremate sõjaväe üksuste tekke, leiutati massihävitus
relvastus, toimusid kõige verisemad sõjad, hukkus väga palju inimesi. Kogu
tehniline areng oli suunatud relvastuse arengule. Sedna sisenemisel Sõnni märki
(1967) tõi kaasa relvastuse vähendamise protsessi, kokkulepete sõlmimine. Inimkond
hakkas aru saama, et sõjad ei too kasu. Algas võitlus ülemaailmse vaesumise
likvideerimise eest. Põnev on ka Sedna mütoloogias – Sedna kättemaks
inimkonnale tema pattude eest. Sednast lähemalt ja pikemalt saab meeldetuletuseks
lugeda blogi arhiivist, alates 5.06.2009.a. Aga läheme peateemaga edasi.
järgneb...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar