laupäev, 26. september 2015

Valge laev - 5



„Viking Sally“ vettelaskmine

Väga tähtis on laeva vettelaskmine, see on nagu sünd siia maailma, laev oma loomulikku keskkonda – veemaailma. Sally tähendab inglise keeles tegusõnana väljatungi, esile tungima, väljasõitu tegema. Nimisõnana aga rünnakut, äkilist puhangut, jalutuskäiku. Viking Sally siis võiks tähendada......pakkuge midagi.
„Viking Sally“ vettelaskmisel oli mitmeid halbu endeid. Üks laps pidi äärepealt ära uppuma. Järgnesid mõrvad, tulekahjud, segipekstud restoran. Lisaks sellele 1984 ja 1988 sõitis karile ja viibis seejärle remondis. 1986.a. toimus laeval mõrv. Kajutis nr. 4228 reisinud Soome ärimees Antti Eljaala leiti mõrvatult laeva lähedalt sadamas. Pärast rahalise preemia väljakuulutamist mõrvari leidmisel saigi Soome politsei vihje, mis viis tapjani. Mõrvariks osutus turulane Reijo Hammar, kes sai teo eest eluaegse vanglakaristuse. Kummaline on see, et number 4228 all on taevas asteroid Nemiro, mis laeva vettelaskmisel asus täpselt ühenduses Veenusega Kaksikutes. Kas lihtsalt kokkulangemine? Ei usu, oletan, et mõrv oli seotud naisterahvaga või siis tüli raha pärast.

Aasta hiljem oli „Viking Sally“ taas politsei huviorbiidis. 1987.a. juulis mõrvati laeval julmalt 20-aastane Klaus Schelke ja tema 28-aastane sõbratar Bettena Taxis invaliidistus saadud vigastuste tagajärjel. Too kuritegu on siiani välja selgitamata, ehkki politsei on kõvasti tööd teinud. Samuti on laeva ajaloos kirjas mõnede reisijate kadumine, mis arvatakse enesetappude kirja. Ka toimus laeval hirmsa mõrva lõppvaatus. Kesk-Soomest pärit ärimees oli tapnud oma abikaasa, tükeldanud ja siis laeva pardalt tükid merre loopinud. 1988.a. novembris sõitis karile, kui päästis uppumisohus olevat mootorpaati. Kas ehk need sündmused on seotud sellega, et laeva kiilupanemise ajal oli Päike ühenduses Pluutoga?

Ajaloost on teada lugusid, kus osa laevu vettelaskmisel juhtunud õnnetuste või ristimisel toimunud äparduste tagajärjel oleks nagu ära kaetatud, neetud. Ja nendega juhtub kindlasti õnnetus, mis palju ohvreid kaasa toob. Kas saab öelda või väita, et ka „Viking Sally“ oli neetud laev?

Veel üks detail, mis võib olla omab ka mingit kaudset tähtsust. Laevaga läksid põhja kaks meremuuseumi mudelit, mis olid „Admirali“ pubis. Üks oli Sir Francis Drake purjekas „Golden Hind“, valmistajaks vene meremees Tallinnast, kalalaevnik. Päris „Golden Hind“ valmis 1577.aastal ja laev osales ümbermaailma reisil (1577-1580) olles teine laev maailmas, mis jõudis tagasi koju. Laev valmis Saturni ja Neptuuni (Vähis) opositsiooni ajal.

Teise, Donald McKey üks kiiremaid klippereid „Sovereiging of Seas“ oli valmistatud Riia mudelimeistri poolt. Mõlemad mudelid olid suhteliselt uued, 80-ndate algusest, „Golden Hind seejuures ilusamini tehtud. Klipper ise valmis 1852.aastal. Sel aastal tegi Jupiter opositsiooni Saturn-Uraan ühendusele Sõnnis.


Vettelaskmise kaart. Toimus see 26.aprillil 1980.aastal Papenburgis Saksamaal Saturni valitseval - laupäeval. Ajaks on 12.25 peale keskpäeva. Päike 6 Sõnnis X majas täpses ühenduses Sednaga ja lähedale jäi Chaos. Kiilukaardis oli Sedna opositsioonis Nessusega. Sedna osa laevade elukäigus on jälgitav paljudes laevade vettelaskimise ja hukkumise kaartides. Näiteks luksuslaeva „Lusitania“ hukk 7.05.1915.a. Laeva torpedeeris I Maailmasõja ajal saksa allveelaev. Hukkus 1198 inimest. Osa ajaloolasi usub, et laeva kiire uppumise põhjustas alusel olnud salajane relvalast. „Lusitaniat“ tabas ainult üks torpeedo, kuid ühele plahvatusele järgnes teinegi, mis rebis laeva keresse suure augu. Aurulaev uppus vaid 18 minutiga. Briti võimud hoiavad ka 100 aastat hiljem õnnetusega seotud dokumente salastatuna. Siis oli Sednal ühendus Veenusega + Marss Jääras, orb 3 kraadi.

Mõned näited Sedna osast laevahukkudes, mis viitab, et Sednaga on seotud merealased asjad. Kaasatud on ka kolm „laevade õgijat“:

31.07.1715 – hukkus laev “Capitans” koos üle 1000 inimesega, Sednal opositsioon Pluutoga Kalad-Neitsis. Päikesel kvinkunks Sednaga. Syllal ühendus Charybdisega Kaksikutes, Leviathanil ühendus Põhjasõlmega Skorpionis.
4.12.1811 – hukkus laev “St. George”, koos üle 2000 inimesega, Sednal konjunktsioon Pluutoga Kalades mis opositsioonis Musta Kuuga, Päikesel konjunktsioon Neptuuniga Amburis. Merkuuril ühendus Leviathaniga Amburis. Veenus opositsioonis Syllaga Kaksikutes.

3.09.1878 – hukkus reisilaev “Princess Alice” koos786 inimesega, Sednal konjunktsioon Saturni ja Musta Kuuga Jääras, see opositsioonis Leviathaniga. Sylla kvadratuuris Charybdisega. 

Kolme näidet ära tuues eeldasin, et Sedna kui merestiihia valitsejanna peaks olema ka tihedalt seotud laevaõnnetustega. Aga toodud näited viitavad hoopiski sellele, et Sedna õnnetustes lähiplaneetidega peamisi aspekte ei tee või on tema osa teisejärguline. On küll aspektid kaugete planeetidega aga need ei oma sellist olulist väge, et otseselt seostada õnnetustega. Need pigem näitavad selle aja üldist taevamustrit. Muidugi võib leida näiteid, kus Sedna on ka lähiplaneetidega otseselt seotud. Kuid nähtavasti on asi selles, et Sedna osalus laeva tulevases saatuses määrab ära hoopiski laeva kas kiilupanemise või vettelaskmise ajal olnud planeetide seisud. Kaks kõige eredamat näidet oleks kuulsa “Titanicu” ja meile kõigile tuntud parvlaeva “Estonia” ehitamise ajal olnud taevased seisud.

Kuid on rida näiteid, kus osalevad ka lähiplaneedid: 

29.05.1914 – reisilaev “Empress of Ireland” põrkas St.Lawrence jõel (Kanada) kokku Norra kaubalaevaga, huk. 1477 inimest, Sednal trigoon Marsiga. Päikesel konjunktsioon Pandoraga Kaksikutes, Veenuse konjunktsioon Pluutoga Vähis. Syllal trigoon Charybdisega. Viimasel ühendus Neptuuniga Vähis.
21.11.1916 – hukkus “Titanicu” sõsarlaev “Britannic”, mis oli sõja ajaks kohandatud hospitallaevaks. Sednal Jääras koos Scyllaga (orb 12), teatud mõju sellelgi? Päikesel konjunktsioon Merkuuri ja Pandoraga Skorpion/Ambur piiril ja Saturn konjunktsioon Must Kuuga Lõvis. Pluutol opositsioon Charybdisega Kaljukitses.

9.02.1942 – New Yorgi sadamas põles maha luksuslaev “Normandia”. Sednal konjunktsioon Varunaga, orb 1.35; sekstiil Päikesega. Kolmik-Sylla, Charybdis ja Leviatahan – kõik Amburi märgis.

1.11.1948 – Lõuna-Mandzuuria ranniku lähedal plahvatas ja läks põhja Hiina reisilaev, mille pardal olnud rohkem kui 6000 inimesest ei pääsenud keegi, Sedna opositsioonis Merkuuriga. Päikesel kvadratuur Leviathaniga.

3.12.1948 – Sanghai lähistel plahvatas ja läks põhja põgenikke vedanud laev “Kiangya”, surma sai 3920 inimest. Sednal  olulist aspekti ei ole, aga Neptuunil on väga täpne konjunktsioon Ixioniga Kaaludes. Pluutol opositsioon Leviathaniga Veevalajas.
 
26.09.1954 – Tsugaru väinas läks põhja Jaapani praam “Toya Maru”, hukkus 1172 inimest. Sednal opositsioon Merkuur-Neptuuniga, täpne kvadratuur Jupiteri ja täpne trigoon Pluutoga.Veenusel täpne opositsioon Charybdisega Sõnnis, Sylla opositsioonis Leviathaniga Kalades.

Vastupidi näited, kus Sedna aspektid on soosinud laeva pikaealisust.

Üks kuulsamaid laevu, mis on tänapäevalgi veel muuseum-laevana säilinud, oli 1869. aastal ehitatud teeklipper “Cutty Sark”. Laev lasti vette, kui Sednal oli konjunktsioon Chironiga Jäära esimeses kraadis, kvadratuur Charybdisega. Teised kaks laevade õigijat tegid järgmisi seise. Scyllal konjunktsioon Veenuse ja trigoon Jupiteriga. Leviathanil ühendus Poseidoniga Veevalajas, see oli merejumala ja esmase kaose kokkulepe, mis tagas laevale pika elutee. Oma tugeva panuse andis  Päikese ja Oceana ühendus Amburis.
Laev oli ekspluatatsioonis kuni aastani 1954, mil ta muudeti muuseumiks Greenwitchis. Vaatamata mõnedele pingeaspektidele nataalis, laev siiski elas üle mitmekordselt kõik ohud ja hukkumise võimalused. Tavaliselt loetakse laeva keskmiseks eluaja pikkuseks ca 25-30 aastat. Tänapäeval on seda piiri tänu tehnoloogia arengule nihutatud 40-aastani. Mais 2007 toimus laeval tulekahju, Sednal kvadratuur Saturni ja Neptuuniga. Päikesel kvadratuur Pandoraga. Veenusel konjunktsioon Varunaga Vähis ja Chaosel konjunktsioon Charybdisega Kaksikutes.

Väike merenduse varia

Peale otseste õnnetuste ja katastroofide, on Sedna ka  seotud muude merenduslike tegemiste ja sündmustega. Paar näidet Eesti ajaloost.

22.01.1538 – Saare-Lääne piiskop andis loa  Kõpu tuletorni parandamiseks ja kõrgemaks ehitamiseks, Sedna opositsioon Estoniaga.
30.08.1854 – Krimmi sõda: Inglise ja Prantsuse sõjalaevad, et takistada Venemaa kaubandust ülemeremaadega, ristlesid Pärnu rannikul ja lahes. Uulu rannas hävitati kõik paadid ja laevad. Sednal väga täpne sekstiil Estoniaga. Estonial konjunktsioon Põhjasõlmega Sõnnis.
27.09.1919 – alustas õppetööd Tallinna merekool. Sednal kvadratuur Estoniaga ja Estonial konjunktsioon Pluutoga Vähis, Estonial poolsekstiil Neptuuniga.

9.06.1932 – alustas reisi esimene kaugpüügiks Atlandi ookeanil mõeldud kalalaev “Eestirand” Sednal konjunktsioon Estoniaga Jääras.
21.05.1946 – asutati iseseisev Mere ja Jõelaevastiku Tööliste Ametühingu Eesti Vabariiklik komitee. Sednal konjunktsioon Varuna-Estonia ühendusega Jääras, Estonial kvadratuur Saturniga, Estonial sekstiil Põhjasõlmega.
5.04.1949 – Kärdlas asutati Hiiumaa esimene kalurikolhoos “Hiiu Kalur”. Sednal trigoon Estoniaga.

Sedna seisud laeva kiilu või vettelaskmise kaartides on üheks oluliseks viiteks laeva tulevase elutee läbimisel. Aga kindlasti mitte see peamine ja ainus. Aga järgmised kaks näidet annavad nähtavasti võtme arusaamale, et Sedna ja üldse teised SDO grupi asteroidid, nad eredalt esinevad maailma tavasündmustes ja ei kerki alati esiplaanile olulistes ja suurtes tegudes. Maailma esimese tuumareaktori töölerakendamine 2.12.1942.a. Chicagos. Sednal täpne kolmekordne ühendus Hylonomega (kentaur, mille võtmesõnaks on hukkunute taganutmine) ja Varunaga (võtmesõnaks oleks millegi uue loomine, mida hiljem saadab skandaal või kurikuulsus, ülemaailmne laialt tuntus). Reaktori käivituse kaardis on Sedna pealegi veel otse MC-l. Hästi kõnekas ühendus. Aga esimese aatompommi katsetusel, Hiroshima ja Nagasaki aatompommi lõhkemisel Sedna mingit olulist väljapaistvust ülesse ei näidanud.

Üldiselt tuleb Sednat vaadelda ülemaailmise arengu kontekstis. Kui Sedna oli Kalades (1630-1865), siis sellel ajajärgul hoogustus salaühingute tekkimine. Suur Prantsuse Revolutsioon. Tekkis idee suurest globaliseerumisest. Sedna Jääras (1865-1967) tõi kaasa kõige suuremate sõjaväe üksuste tekke, leiutati massihävitus relvastus, toimusid kõige verisemad sõjad, hukkus väga palju inimesi. Kogu tehniline areng oli suunatud relvastuse arengule. Sedna sisenemisel Sõnni märki (1967) tõi kaasa relvastuse vähendamise protsessi, kokkulepete sõlmimine. Inimkond hakkas aru saama, et sõjad ei too kasu. Algas võitlus ülemaailmse vaesumise likvideerimise eest. Põnev on ka Sedna mütoloogias – Sedna kättemaks inimkonnale tema pattude eest. Sednast lähemalt ja pikemalt saab meeldetuletuseks lugeda blogi arhiivist, alates 5.06.2009.a. Aga läheme peateemaga edasi.

järgneb...

Kommentaare ei ole: