pühapäev, 20. september 2015

Valge laev - 4



Asteroidid, nagu alati, on head lisafaktorite näitajad ka laeva kiilupanemise kaardis. Laske silmadel üle käia ja te leiate, et detalid on kõnekad ja neil on oma roll ning oma sõna kaasa ütelda.

Päike konjunktsioonis Requimiga Kaaludes
Päike kvadratuuris Charybdisega Kaljukitses
Poseidon konjunktsioonis Karma ja Must Kuuga Kaaludes
Poseidon konjunktsioonis Leukotheaga Kaaludes
Marss konjunktsioonis Atlantisega Lõvis
Saturn konjunktsioonis Leviathan + Rip`ga Neitsis
Merkuur konjunktsioonis Stormiga Skorpionis
Moira konjunktsioonis Uraaniga Skorpionis
Memoria konj. Jupiteriga Neitsis

Leviathan konjunktsioonis Saturniga Neitsis
Leviathan konjunktsioonis Sirene, Pandora ja Rip`ga Neitsis
Scylla konjunktsioonis Hel, Sekhmet ja Njordiga Kaljukitses
Selenal täpne opositsioonis Oceanaga Vähis
Estonia konjunktsioonis Hylonomega Vähis
Estonia opositsioonis Charybdisega Veevalajas
Odysseus konjunktsioonis Veenusega ja sekstiilis Põhjasõlmega
Ulysses opositsioonis Chaosega

Atlantis, peale ookeani enda, sümboliseerib, viitab ka vastutusele. Mütoloogias on teada, et legendaarse Atlantise hukutas liigne ülbus, kõrksus, samastumine Loojaga. Marsi ühendus Atlantisega viitab, et laev võtab kanda liigse uljuse, trotsi ohtude ja tingimuste eiramise enda peale, mis võib viia õnnetusteni. Ühendus Lõvis lisab sellele juurde uhkuse tunde, et „olen merede kuningas“(Läänemerel).
Moira (saatuse jumalanna) on ühenduses Uraaniga Skorpionis, Päike ühenduses Requimiga (mälestus), Lacrimosa (lein) ühenduses Karmaga Neitsis. Hel (põrgu) ühenduses Scyllaga (laevaõgija) Kaljukitses, Hylonome ühenduses Estoniaga Vähis. Mnemosype ja Protea Kaaludes, laevahuku Päike tuli sinna! Pandora ühenduses Saturniga, Louhi (surnuteriigi jumalanna) ühenduses Gravesiga (haud) Lõvis.Odysseus (kreeka) sümboliseerib reisimist. Ladina vaste on Ulysses. Mõlemad asuvad Skorpionis ja Odysseus ühenduses Veenusega.  Paljuvõitu „kurje“ ühendusi, et see õnnelikuks alguseks laevale oleks!


Laeva ehitusnumber oli 590. Taevas on selle numbri all asteroid Tomyris, mis kiilukaardis asus 14 Skorpionis ühenduses Stormiga. Nimetus Tormyris kangesti kõlab eesti keeles kui torm? Kui võtta nii, et laev on Kaalud, Päike seal, siis teine märk on rahamärk. Ühendused Merkuur-Uraan-Storm ja Tomyris sümboliseerivad raha teenimist, aga märgi salapärasus, tema saatuslik olemus viitab, et raha ka hukutab. Ja üheks hukutajaks peale kasumiahnuse olid ilmastikuolud. Ahnust sümboliseerib Midas, mis oli ühenduses Marsiga. Aga Marss majanduses, mida ju laevandus on, esindab avantüüri, riski. Midasel on ka täpne kvadratuur Uraaniga. Sümboliseerib äkilisi muutusi finantsides.

Huvitav ka see, et ilmastikku, selle muutlikust merel sümboliseeriv asteroid Protea ja Mnemosype (mälestus) on kiilukaardis 4 Kaaludes. Hukkumise ajal asus sinna Päike. Kindlasti on oma osa sel ööl ilmastiku tingimustel, kuid need ei olnud nii rasked või äärmuslikud, et oleksid kujutanud laevale suurt ohtu.

Saturni ühendus Leviathani, Pandora ja Rip`ga on juba ise kurjakuulutav, näitab salakavalat konstruktsiooni nõrka kohta. Kus oli laeva kõige nõrgem koht, asteroid Achilles asus 4 Skorpionis, nõrk koht salapärane, pole näha, on sügaval peidus, ühenduses Veenusega ja sektsiilis Jupiteriga. Kui Päike Kaaludes on sama, mis esimeses majas, siis teine märk või maja on tema kere, korpus. Achilles viitakski nagu korpuse mingi osa nõrkusele või nähtamatule defektile? Ja Neitis märk oleks sel juhul XII maja, kuhu on peidetud kõik varjatud ja salajane laeva ehitamisega seotud nüansid.

Achillese side Veenusega, planeet on pagenduses, kvadratuuris Marsiga, ehk on see viide kiilupanemise tseremoonial valitsenud õhkkonnale? Kiilu Põhjasõlm on Jupiteri ja Musta Kuu keskpunktis Neitsis. Mis see võiks meile öelda? Achilles on opositsioonis Sednaga Sõnnis.

Peale õnnetust väideti, et laeva visiir ja pealesõidurambi konstruktsioon ei vastanud kehtivatele reeglitele. Esiteks asus ramp visiirile liiga lähedal ja kokkupõrke korral poleks see pakkunud seda lisakaitset, milleks ta oli ette nähtud. Teiseks oli rambil ja visiiril ühine lukustussüsteem, kuigi oleks pidanud olema eraldi.  

„Estonia“ tehniline seisukord ei olnud eriti kiita. See oli fakt, millega enam-vähem kõik tagantjärgi on omaks võtnud ja sellega leppinud. Vaidlusi tekitas ainult küsimus, kui viletsas olukorras ta 27.septembril 1994 ikkagi oli. Olenemata sellest, kui merekõlbulik ta just sel konkreetsel päeval oli, ei olnud „Estonial“ tegelikult serfikaati sõiduks rannikust kaugemale kui 20 meremiili (37,4 km). See tähendab, et ta oleks napilt tohtinud sõita Helsingi ja Tallinna vahet. Stockholm-Tallinn liinil seda laeva kasutada ei tohtinud.

Omanik jättis laeva hoolduse ja ohutuse nõuded tahaplaanile. Sellest oli omal ajal ka meedias palju juttu, et kasuahnus surus hooldamise ja ohutuse reeglid tahaplaanile. Teisalt väideti, et kapten Andresson oli range, väga nõudlik ja täpne mees, kes ei oleks tehniliselt korrast ära oleva laevaga merele läinud. Aga kui kõrgemalt poolt kästi?

Iseenesest eiravad kõik seda tüüpi parvlaevad pisut füüsika seadusi, sest nad ehitatakse suhteliselt väikese süvise ja kõrge veepealse osaga. Asja ei tee sugugi paremaks see, et autotekk on suur ja avatud, asub ülalpool veepiiri ning piisab juba üsna väikesest kogusest sinna sattunud veest, et laeva püsivust destabiliseerida. Põhjus sellise konstruktsiooni kasutamiseks on lihtne – autosid on vaja mahutada võimalikult palju, nad tuleb kiiresti peale ja maha laadida, laev peab olema kiire (21-23 sõlme), aga seejuures ökonoomne.

6.märtsil 1987.aastal hukkus 193 inimest, kui Inglise parvlaev „Herald of Free Enterprise“ (tõlkes vabaettevõtluse heerold) 91(!) sekundi pärast (teistel andmetel viis minutit) Belgia Zeebrugge sadamast lahkumist keeras end küljele ja madalas vees põhja vajus. Põhjus – lahti unustatud vööriramp. Vesi, mis sõitu alustades sattus autotekile, viis laeva tuulevaikuses sekunditega põhja. Hiljem selgus, et laev sõitis tihti lahtise vööriluugiga, rikkudes jämedalt ettekirjutisi. Hiljem või varem oleks õnnetus juhtunud.  

Vaatame kiilu panemise kaarti edasi. Merkuuri ja Uraani ühendus Stormiga Skorpionis. Viitab ühest küljest laeva tehnilistele uuendustele, navigatsiooni ja elektronilistele süsteemidele. Teisalt reisil ette tulevatele ootamatustele, mille põhustavad erinevad asjaolud – karile sõit, rikked, muutlikud ilmaolud, tormist mõjutatud rikke ilmnemine jms. Võib ka tähendada mõningate ehitusnormidest kõrvalekaldumist. Marsi kvadratuur Uraaniga on hoiatus, ebaõnn, võimalikud edasised raskused.

Märkimata ei saa ka seda, et Pluutol oli täpne kvadratuur Nessusega Vähis, hoiatus, et meresõiduga nalja ei tehta ja Varuna kvadratuur Karmaga Neitsis. Kas need ohumärgid ja viited annavad alust ette näha 14 aasta pärast, et laev kurikuulsa ja ohvrirohke sündmusega maailmas tuntuks saaks? Sellele viitab kindlasti hukkumise aja Päikese ja asteroid Estonia ühendus, et maailm kuuleb ja saab teada nii laevakatastroofist kui ka sellisest riigist, mis kannab laevaga ühte nime.

Nessusest natuke lähemalt. Kentaur seob oma orbiidiga Saturni ja Pluutot. Nessus ja Pluuto kohtuvad iga 240 aasta pärast. Viimased kohtumised olid 8.12.1753 (11.34 Ambur) ja 27.11.1995 (0.40 Ambur). Nessuse transiidid võivad tekitada tundeid ja emotsioone, et midagi on defektiga, vigastatud, monstrum. Nessuse puhul tuleb meil silmitsi seista sügava valuga ja selles olukorras võtta vastu otsuseid, kuid need otsused on sageli ebaloogilised, tulenevad psüühika samast seisundist, mis tekitab „võitle või põgene“ otsuse tegemise vajaduse. Nessus aitab eristada reaalsust näilisest reaalsusest. Nessust nüüd seostada laeva sünniga on keeruline. Tema kvadratuur Pluutoga – ehk kättemaks, et eirati reaalsust, läbi Pluuto tranformatsiooni.

Liigseid pingeid, mis näitaksid laeva saatusele karme aegu, neid planeetide poolt väga palju polegi. Marsil kolm kvadratuuri, Päike nõrgalt aspekteeritud. Kuid nähtavasti juba sellest piisas, et laeva edasine ehitamine koos vettelaskmisega pani aluse ohtudele, mis siis realiseerusid 14 aastat hiljem. Mereasteroidid teevad aspekte, mis ei tõota head. Kuid surma ja leina sümboliseerivad on üsna jõuliselt esindatud. Selline siis mõttekäik kiilu panemise kaarti vaadates. Olulisemaks aga peetakse laeva vettelaskmise ja ühtlasi ristimise, laevale nime andmise horoskoopi. Kes oli laeva ristiema, seda ei õnnestunud välja selgitada.

Näiteks „Costa Concordia“ ristiema oli tuntud supermodell Eva Hertzigova. Laeva ristimispäev oli 7. juuli 2006.a. Ristiema eesnimi Eva taevane peegeldus oli null kraadi Lõvis ja tegi ühenduse Merkuuriga.Concordia ühenduses Genuaga (laeva vettelaskmise koht) Neitsi alguses, Italia ühenduses Neptuuniga mis opositsioonis Marsiga. Veenus asus 16 kraadi Kaksikutes ja oli kvadratuuris Uraaniga.Siin on Päikesel juba täpsem ühendus Anubisega. Atropos on täpses ühenduses Saturniga Lõvis. Huvitav ka see, et ristiema Eva Herzigova kosmogrammis on Päikesel täpne konjunktsioon asteroid Concordiaga Kalades ja Scylla teeb opositsiooni Genuale. Ja tema Saturn on laeva ristimise Veenuse peal. Ristiema nataali Veenus on laeva ristimise Uraani lähedal ja opositsioonis laeva vettelaskmise Päikesega. Eval on kaardis Veenuse ja Neptuun- Must Kuu vahel kvadratuur, laeval (vettelasmisel) aga trigoon. Kusjuures Eva Veenusel on see kvadratuur Musta Kuuga täpne. Sarnaselt peaks „Viking Sally“ ristiemal samuti olema laevaga seoseid.

Kuid „Titanicu“ dokfilmi vaadates, kus mainiti, et laeva vettelaskmisel unustati Neptuuni auks šampuse pudel vastu laeva vööri puruks lasta hoopiski ära. Selline asi ei saanud õnne tuua, kui see väide ikka paika peab, et polnud mingit šampust. Järsku ka „Viking Sally“ vettelaskmisel polnud seda tseremooniat, kuigi väheusutav.

järgneb...

Kommentaare ei ole: