Asteroidid, nagu alati,
on head lisafaktorite näitajad ka laeva kiilupanemise kaardis. Laske silmadel
üle käia ja te leiate, et detalid on kõnekad ja neil on oma roll ning oma sõna
kaasa ütelda.
Päike konjunktsioonis
Requimiga Kaaludes
Päike kvadratuuris
Charybdisega Kaljukitses
Poseidon konjunktsioonis
Karma ja Must Kuuga Kaaludes
Poseidon konjunktsioonis
Leukotheaga Kaaludes
Marss konjunktsioonis
Atlantisega Lõvis
Saturn konjunktsioonis
Leviathan + Rip`ga Neitsis
Merkuur konjunktsioonis
Stormiga Skorpionis
Moira konjunktsioonis
Uraaniga Skorpionis
Memoria konj.
Jupiteriga Neitsis
Leviathan konjunktsioonis
Saturniga Neitsis
Leviathan konjunktsioonis
Sirene, Pandora ja Rip`ga Neitsis
Scylla konjunktsioonis Hel,
Sekhmet ja Njordiga Kaljukitses
Selenal täpne opositsioonis
Oceanaga Vähis
Estonia konjunktsioonis
Hylonomega Vähis
Estonia opositsioonis
Charybdisega Veevalajas
Odysseus konjunktsioonis
Veenusega ja sekstiilis Põhjasõlmega
Ulysses opositsioonis
Chaosega
Atlantis, peale ookeani
enda, sümboliseerib, viitab ka vastutusele. Mütoloogias on teada, et
legendaarse Atlantise hukutas liigne ülbus, kõrksus, samastumine Loojaga. Marsi
ühendus Atlantisega viitab, et laev võtab kanda liigse uljuse, trotsi ohtude ja
tingimuste eiramise enda peale, mis võib viia õnnetusteni. Ühendus Lõvis lisab
sellele juurde uhkuse tunde, et „olen merede kuningas“(Läänemerel).
Moira (saatuse
jumalanna) on ühenduses Uraaniga Skorpionis, Päike ühenduses Requimiga
(mälestus), Lacrimosa (lein) ühenduses Karmaga Neitsis. Hel (põrgu) ühenduses
Scyllaga (laevaõgija) Kaljukitses, Hylonome ühenduses Estoniaga Vähis.
Mnemosype ja Protea Kaaludes, laevahuku Päike tuli sinna! Pandora ühenduses
Saturniga, Louhi (surnuteriigi jumalanna) ühenduses Gravesiga (haud) Lõvis.Odysseus
(kreeka) sümboliseerib reisimist. Ladina vaste on Ulysses. Mõlemad asuvad
Skorpionis ja Odysseus ühenduses Veenusega. Paljuvõitu „kurje“ ühendusi, et see õnnelikuks
alguseks laevale oleks!
Laeva ehitusnumber oli
590. Taevas on selle numbri all asteroid Tomyris, mis kiilukaardis asus 14
Skorpionis ühenduses Stormiga. Nimetus Tormyris kangesti kõlab eesti keeles kui
torm? Kui võtta nii, et laev on Kaalud, Päike seal, siis teine märk on
rahamärk. Ühendused Merkuur-Uraan-Storm ja Tomyris sümboliseerivad raha
teenimist, aga märgi salapärasus, tema saatuslik olemus viitab, et raha ka
hukutab. Ja üheks hukutajaks peale kasumiahnuse olid ilmastikuolud. Ahnust
sümboliseerib Midas, mis oli ühenduses Marsiga. Aga Marss majanduses, mida ju
laevandus on, esindab avantüüri, riski. Midasel on ka täpne kvadratuur Uraaniga.
Sümboliseerib äkilisi muutusi finantsides.
Huvitav ka see, et ilmastikku,
selle muutlikust merel sümboliseeriv asteroid Protea ja Mnemosype (mälestus) on
kiilukaardis 4 Kaaludes. Hukkumise ajal asus sinna Päike. Kindlasti on oma osa
sel ööl ilmastiku tingimustel, kuid need ei olnud nii rasked või äärmuslikud,
et oleksid kujutanud laevale suurt ohtu.
Saturni ühendus
Leviathani, Pandora ja Rip`ga on juba ise kurjakuulutav, näitab salakavalat
konstruktsiooni nõrka kohta. Kus oli laeva kõige nõrgem koht, asteroid Achilles
asus 4 Skorpionis, nõrk koht salapärane, pole näha, on sügaval peidus, ühenduses
Veenusega ja sektsiilis Jupiteriga. Kui Päike Kaaludes on sama, mis esimeses
majas, siis teine märk või maja on tema kere, korpus. Achilles viitakski nagu
korpuse mingi osa nõrkusele või nähtamatule defektile? Ja Neitis märk oleks sel
juhul XII maja, kuhu on peidetud kõik varjatud ja salajane laeva ehitamisega
seotud nüansid.
Achillese side
Veenusega, planeet on pagenduses, kvadratuuris Marsiga, ehk on see viide
kiilupanemise tseremoonial valitsenud õhkkonnale? Kiilu Põhjasõlm on Jupiteri
ja Musta Kuu keskpunktis Neitsis. Mis see võiks meile öelda? Achilles on
opositsioonis Sednaga Sõnnis.
Peale õnnetust väideti,
et laeva visiir ja pealesõidurambi konstruktsioon ei vastanud kehtivatele
reeglitele. Esiteks asus ramp visiirile liiga lähedal ja kokkupõrke korral
poleks see pakkunud seda lisakaitset, milleks ta oli ette nähtud. Teiseks oli
rambil ja visiiril ühine lukustussüsteem, kuigi oleks pidanud olema eraldi.
„Estonia“ tehniline
seisukord ei olnud eriti kiita. See oli fakt, millega enam-vähem kõik
tagantjärgi on omaks võtnud ja sellega leppinud. Vaidlusi tekitas ainult
küsimus, kui viletsas olukorras ta 27.septembril 1994 ikkagi oli. Olenemata
sellest, kui merekõlbulik ta just sel konkreetsel päeval oli, ei olnud
„Estonial“ tegelikult serfikaati sõiduks rannikust kaugemale kui 20 meremiili
(37,4 km). See tähendab, et ta oleks napilt tohtinud sõita Helsingi ja Tallinna
vahet. Stockholm-Tallinn liinil seda laeva kasutada ei tohtinud.
Omanik jättis laeva
hoolduse ja ohutuse nõuded tahaplaanile. Sellest oli omal ajal ka meedias palju
juttu, et kasuahnus surus hooldamise ja ohutuse reeglid tahaplaanile. Teisalt
väideti, et kapten Andresson oli range, väga nõudlik ja täpne mees, kes ei
oleks tehniliselt korrast ära oleva laevaga merele läinud. Aga kui kõrgemalt
poolt kästi?
Iseenesest eiravad kõik
seda tüüpi parvlaevad pisut füüsika seadusi, sest nad ehitatakse suhteliselt
väikese süvise ja kõrge veepealse osaga. Asja ei tee sugugi paremaks see, et
autotekk on suur ja avatud, asub ülalpool veepiiri ning piisab juba üsna
väikesest kogusest sinna sattunud veest, et laeva püsivust destabiliseerida.
Põhjus sellise konstruktsiooni kasutamiseks on lihtne – autosid on vaja
mahutada võimalikult palju, nad tuleb kiiresti peale ja maha laadida, laev peab
olema kiire (21-23 sõlme), aga seejuures ökonoomne.
6.märtsil 1987.aastal
hukkus 193 inimest, kui Inglise parvlaev „Herald of Free Enterprise“ (tõlkes
vabaettevõtluse heerold) 91(!) sekundi pärast (teistel andmetel viis minutit) Belgia
Zeebrugge sadamast lahkumist keeras end küljele ja madalas vees põhja vajus.
Põhjus – lahti unustatud vööriramp. Vesi, mis sõitu alustades sattus
autotekile, viis laeva tuulevaikuses sekunditega põhja. Hiljem selgus, et laev
sõitis tihti lahtise vööriluugiga, rikkudes jämedalt ettekirjutisi. Hiljem või
varem oleks õnnetus juhtunud.
Vaatame kiilu panemise
kaarti edasi. Merkuuri ja Uraani ühendus Stormiga Skorpionis. Viitab ühest
küljest laeva tehnilistele uuendustele, navigatsiooni ja elektronilistele
süsteemidele. Teisalt reisil ette tulevatele ootamatustele, mille põhustavad
erinevad asjaolud – karile sõit, rikked, muutlikud ilmaolud, tormist mõjutatud
rikke ilmnemine jms. Võib ka tähendada mõningate ehitusnormidest
kõrvalekaldumist. Marsi kvadratuur Uraaniga on hoiatus, ebaõnn, võimalikud
edasised raskused.
Märkimata ei saa ka
seda, et Pluutol oli täpne kvadratuur Nessusega Vähis, hoiatus, et meresõiduga
nalja ei tehta ja Varuna kvadratuur Karmaga Neitsis. Kas need ohumärgid ja
viited annavad alust ette näha 14 aasta pärast, et laev kurikuulsa ja
ohvrirohke sündmusega maailmas tuntuks saaks? Sellele viitab kindlasti hukkumise
aja Päikese ja asteroid Estonia ühendus, et maailm kuuleb ja saab teada nii
laevakatastroofist kui ka sellisest riigist, mis kannab laevaga ühte nime.
Nessusest natuke
lähemalt. Kentaur seob oma orbiidiga Saturni ja Pluutot. Nessus ja Pluuto
kohtuvad iga 240 aasta pärast. Viimased kohtumised olid 8.12.1753 (11.34 Ambur)
ja 27.11.1995 (0.40 Ambur). Nessuse transiidid võivad tekitada tundeid ja
emotsioone, et midagi on defektiga, vigastatud, monstrum. Nessuse puhul tuleb
meil silmitsi seista sügava valuga ja selles olukorras võtta vastu otsuseid,
kuid need otsused on sageli ebaloogilised, tulenevad psüühika samast
seisundist, mis tekitab „võitle või põgene“ otsuse tegemise vajaduse. Nessus
aitab eristada reaalsust näilisest reaalsusest. Nessust nüüd seostada laeva
sünniga on keeruline. Tema kvadratuur Pluutoga – ehk kättemaks, et eirati
reaalsust, läbi Pluuto tranformatsiooni.
Liigseid pingeid, mis
näitaksid laeva saatusele karme aegu, neid planeetide poolt väga palju polegi.
Marsil kolm kvadratuuri, Päike nõrgalt aspekteeritud. Kuid nähtavasti juba
sellest piisas, et laeva edasine ehitamine koos vettelaskmisega pani aluse
ohtudele, mis siis realiseerusid 14 aastat hiljem. Mereasteroidid teevad
aspekte, mis ei tõota head. Kuid surma ja leina sümboliseerivad on üsna
jõuliselt esindatud. Selline siis mõttekäik kiilu panemise kaarti vaadates.
Olulisemaks aga peetakse laeva vettelaskmise ja ühtlasi ristimise, laevale nime
andmise horoskoopi. Kes oli laeva ristiema, seda ei õnnestunud välja selgitada.
Näiteks „Costa
Concordia“ ristiema oli tuntud supermodell Eva Hertzigova. Laeva ristimispäev
oli 7. juuli 2006.a. Ristiema eesnimi Eva taevane peegeldus oli null kraadi
Lõvis ja tegi ühenduse Merkuuriga.Concordia ühenduses Genuaga (laeva
vettelaskmise koht) Neitsi alguses, Italia ühenduses Neptuuniga mis
opositsioonis Marsiga. Veenus asus 16 kraadi Kaksikutes ja oli kvadratuuris
Uraaniga.Siin on Päikesel juba täpsem ühendus Anubisega. Atropos on täpses
ühenduses Saturniga Lõvis. Huvitav ka see, et ristiema Eva Herzigova
kosmogrammis on Päikesel täpne konjunktsioon asteroid Concordiaga Kalades ja
Scylla teeb opositsiooni Genuale. Ja tema Saturn on laeva ristimise Veenuse
peal. Ristiema nataali Veenus on laeva ristimise Uraani lähedal ja
opositsioonis laeva vettelaskmise Päikesega. Eval on kaardis Veenuse ja
Neptuun- Must Kuu vahel kvadratuur, laeval (vettelasmisel) aga trigoon.
Kusjuures Eva Veenusel on see kvadratuur Musta Kuuga täpne. Sarnaselt peaks
„Viking Sally“ ristiemal samuti olema laevaga seoseid.
Kuid „Titanicu“
dokfilmi vaadates, kus mainiti, et laeva vettelaskmisel unustati Neptuuni auks
šampuse pudel vastu laeva vööri puruks lasta hoopiski ära. Selline asi ei
saanud õnne tuua, kui see väide ikka paika peab, et polnud mingit šampust. Järsku
ka „Viking Sally“ vettelaskmisel polnud seda tseremooniat, kuigi väheusutav.
järgneb...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar