pühapäev, 15. jaanuar 2012

Luksuslaeva hukkumine


Tegeledes asteroididega ma vahetevahel heidan pilgu taevakaardile eesmärgiga, vaadata mida teevad ning kus asuvad näiteks lennundust sümboliseerivad asteroidid. Kas on tulemas mõnda suurt ja pingelist seisu. Ette prognoosida lennuõnnetust ei saa, kuna korraga on õhus tuhandeid lennukeid ja puuduvad ka nende lennukite valmistamise aja andmed. Saab aga siis näha, mida taevas pakub.

Sama teen ka meresõidu printsiipe esindavate asteroididega. Aasta algul (7. jaan.) tegin seda. Kui lennunduses vaatan peamiselt kolme asteroidi – Icarus, Phaeton ja Daedalus`t, siis merenduse printsiipidega on neid palju rohkem. Kindlasti peaks jälgima kolme kurjakuulutavat – Scylla, Leviathan ja Charybdis`t. Lisaks veel Poseidonit, Oceanat ja mõnda veel, mis otse merega seotud.

Kui on tahtmist ja huvi, siis ka neid asteroide, mis üsna sageli osalevad õnnetustes ja avariides – Lucifer, Lilith, Moira, Anubis, Hel jt. Seise uurides jäi silma, et osa mere-asteroide ja nii nimetatud “kurjad” hakkavad pingeid tekitama. Ise veel mõtlesin, et viimastel aegadel pole olnud raskeid avariisid. Pingeid on pea alti , kuid mitte igakord ei järgne neile rida suuremaid avariisid.

Mis siis silma jäi. Jaanauri algul hakkas Must Kuu moodustama kvadratuuri Scylla-Moira ühendusega Kaljukitses. Jupiteril oli ühendus asteroid Gravesiga Sõnnis, Poseidon, Hazard (oht) ja Damocles olid koos Veevalajas. Neptuunil ühendus Memnoniga Veevalaja viimases kraadis. Üsna täpne oli Lachesise ja Atropose ühendus Veevalajas. Oli veel rida teisigi seoseid, kuid kõigi nende põhjal oleks raske midagi täpsemat ette arvata, muster hästi kirju ning ettearvamatu.

Selleks, et osata ette näha, peaks minu arust teadma iga laevaga seotuid andmeid. Nendeks oleksid laeva tellimise, kiilu panemise, vettelaskmise, ristimise ja ekspluatatsiooni alguse ajad.Lisaks veel ehk kapteni ja viimase reisi alguse ajad. Et nüüd jälgida iga laeva käekäiku, seda suudaks vast ainult mõni superarvuti, milles on vastav tarkvara ja võimsus. Jaanuari esimese nädalal olnud mereasteroidide ja planeetide seoste kaudu ei julgenud veel arvata, et need ikka päris tõsised on. Analüüs jäi pealiskaudseks.

Nüüd loen uudistest, et kuu keskel on toimunud ridamisi mitu suuremat mereõnnetust, mida meedia on kajastanud.Vahemeres sõitis karile suur kruiisilaev, Gibraltari väinas põrkasid kokku kaks laeva, üks oli neist reisilaev. Ja kaks päeva hiljem plahvatas Kollasel merel Lõuna-Korea tanker. Laevateemaga on seotud ka Hormuze väina sulgemise plaan, seda poliitilis-sõjalises aspektis. Samuti kaubalaeva kinnipidamine Kotka sadamas, mis vedas relvi.Positiivse poole pealt see, et Somaalia piraadid vabastasid India tankeri.

“Mina ristin sind Costa Concordiaks”, umbes nii võis lausuda Tsehhimaa supermodell Eva Hertzigova luksuslaeva ristimisel 7. juulil 2006. aastal Civitavecchia sadamas. Niimoodi sai laev endale nime. Vaatasin läbi kõik need seisud, mis laevaga seotud on ja esialgne arvamus on, et saatuslikuks sai kruiisilaevale eelkõige planeet Veenus, samuti mitmed asteroidid. Hetkel on uudis kuum teema ja sellepärast ei saa pikemat analüüsi jätta kaugemale ajale. Muidu juhtub nii nagu mu Norra tragöödia artikliga oli. Analüüs ja teema kokkukirjutamine võttis niipalju aega, et selleks ajaks kui see valmis sai, oli sündmus juba vananenud. Ja nii jäigi see avaldamata.
Kohalik traditsioon sõita täistuledes ja sireeniga võimalikult saare lähedalt mööda on minu arust ka Veenuse ja Neptuuni teema. Efektitamine ja ilusa illusiooni loomine. See saigi laevale saatuslikuks.


Selleks tegin rida erinevaid kaarte ja neis igas on Veenus märkimisväärselt esindatud. Kõigepealt laeva ehitamise tellimuse kaart. Tellimus esitati 19. jaanuaril 2004 firmale Fincantieri Sestri Ponente`le. Selles kaardis erilisi pingeid on vähe, Merkuuril opositsioon Saturniga, asteroid Concordia asub 25 Veevalajas trigoonis Charybdisega, Marsil täpne trigoon Pluutoga. Veenusel on ühendus Uraaniga Kalade alguses ja trigoon Saturniga. Sednal on täpne ühendus Põhjasõlmega Sõnnis. Eriti ilus pole aga Anubise (surnute riigi kohtunik) täpne ühendus Merkuuriga Kaljukitses. Tähelepani köitis ka Moira täpne opositsioon Lachesisega Kaaludes. Aga midagi väga kurjakuulutavat nagu poleks.

Laev lasti vette 2. septembril 2005. aastal. Selles kaardis aga on Veenusel väga täpne ühendus Scyllaga Kaaludes (kurjakuulutav luksus, eriline laeva disain ja ilu ) ja ühendus ka Jupiteriga. Kolmik on kvinkunksis Marsiga Sõnnis ja trigoonis Neptuuniga. Päikesel opositsioon Uraaniga ja Neptuunil opositsioon Musta Kuuga. Marsil ühendus Sednaga, Moira on Saturni ja Musta Kuu keskpunktis Lõvis. Merkuuril ühendus Orcusega, Lachesisel (saatus, tuleviku sündmuste võimalikus) ühendus Pluutoga Amburis. Atropos (paljude sündmuste lõpp, teekonna lõpp, surm) on ühenduses Genuaga Vähis ja opositsioonis Poseidoniga.

Vaatasin ühte videot (http://www.youtube.com/watch?v=IzphqcYf7i0..), tõesti väga moderne ja ilus laev oli.

Nagu kirjutab ajakirjandus, olevat laeva vettelaskmisel juhtunud äpardus, mis ei tõotanud midagi head. Nimelt ei purunenud vastu parrast visates traditsiooniline shampusepudel puruks, mida laeva vettelaskmisel ammustest aegadest on tehtud. Seda loetaks halvaendeliseks märgiks.

Laev sattus avariisse ka 22. novembril 2008, kui ta sisenes Palermo sadamasse ja sai lainemurdjaga kokku põrgates kahjustada. Sel päeval tegid Uraan ja asteroid Concordia ühenduse Kalades, asteroid Italia oli ühenduses laeva vettelaskmise Italiaga Kaaludes. Avarii Päike-Marss oli laeva ristimise Scylla peal. Avarii Põhjasõlm täpselt laeva tellimise Neptuunil.

Üle anti laev omanikule 30. juunil 2006. aastal ja laeva kodusadamaks sai Genua.Selles kaardis on Veenus 7 kraadi Kaksikutes ning opositsioonis Scyllaga ja kvinkunksis Jupiteriga Skorpionis. Kuu keskpäeva järgi on ühenduses asteroid Concordiaga Neitsi alguses. Päike on ühenduses Anubisega (orb on küll suur, 5 kraadi). Moira on ühenduses Musta Kuuga Neitsis.

Ristimispäev oli 7. juuli 2006.a. Ristiema eesnimi Eva taevane peegeldus oli null kraadi Lõvis ja tegi ühenduse Merkuuriga.Concordia ühenduses Genuaga Neitsi alguses, Italia ühenduses Neptuuniga mis opositsioonis Marsiga. Veenus asus 16 kraadi Kaksikutes ja oli kvadratuuris Uraaniga.Siin on Päikesel juba täpsem ühendus Anubisega. Atropos on täpses ühenduses Saturniga Lõvis.

Suur õnnetus toimus 13. jaanuari õhtul, reedel (Veenuse päev), kui laev karile (kividele) sõitis ja sai niivõrd suure vigastuse, et läks lõpuks tugevasti kreeni ja jäi kaldamadalikule lebama. Toimus see kohaliku aja järgi kell 21.30 õhtul.Teistel andmetel kella kümne paiku. Hetkekaardis on Kuul ühendus Marsiga Neitsis I majas ühenduses AC-ga. Concordia on kvadratuuris Uraaniga, siit see ootamatus. Veenusel väga täpne konjunktsioon Neptuuniga Veevalaja viimses kraadis (ebaõnn meresõidus). See ühendus on veel ka Lachesise ja Atroposega seotud. See juba väga ilmekas seos ja näitaja. Suur ühendus on trigoonis Saturniga, siit ehk see, et hukkunuid oli vähe ja avarii suht õnnelikult lõppes.

Põhjasõlmel on väga täpne ühendus Genuaga Amburis, hetke MC-l ühendus Lõunasõlmega ja Chaosega Kaksikutes. Scylla teeb täpse ühenduse Moiraga Kaljukitses ja poolsekstiili Neptuun-Veenus ühendusele. Trigoon Concordia ja Jupiter-Must Kuu vahel vast samuti leevendas avarii ulatust. Asteroid Stone (kivi, kalju) on null Kalades, seega ühendus Veenuse ja tema kaaslastega.

Veenuse-Neptuuni ühendus kaardi 6 majas viitab otse avariile (6 maja on ka avariide maja) aga ka nagu mingile pettuse võimalusele, sest mõlemad planeedid on seotud merenduse ja rahaga ja asuvad märgi kriitilses kraadis, nagu ka Uraan selles sündmuses. Viide veel selles, et Pluuto teeb suure trigooni Marsi ja Sednaga, puha materjaalsuse märgid omavahel ühenduses. Ehk on selleks kindlustuspettus? Itaalia teadagi ägab võlaraskustes. Võimalik, et seis näitab lihtsalt suurt materjaalset kahju ja hävingut.

Seosed avariipäeva ja laeva vettelaskmise ning teiste kaartidega on üsna ilmekad ja neid on üsna palju. Seda ma juba kogesin Sendai maavärina kaarti tehes, kus väga paljud asteroidid olid omavahel enamasti opositsioonis ja seoseid oli tohutult. Mõned iseloomulikumad. Avarii MC on seal, kus asus laeva ristimise Veenus. Charybdis ühenduses vettelaskmise Põhjasõlmega Jääras. Laeva tellimise Saturn Vähis on täpses ühenduses laeva omanikele üleandmise Päikesega.

Avarii asteroid Italia Lõvis on täpselt ühenduses ristimise Marsiga. Avarii AC on ühenduses tellimise Jupiteriga, jääb vettelaskmise Päikese lähedale, teeb ühenduse ristimise Musta Kuuga. Laeva tellimise Jupiter on täpses ühenduses ristimise Musta Kuuga. Avarii Saturn on ühenduses tellimise Charybdisega Kaaludes ja samuti on ühendus vettelaskmise Veenus-Scylla ühendusega.

Avarii Concordia ühenduses tellimise Merkuuriga Kaljukitses, avarii Veenus-Neptuun ühenduses tellimuse Uraaniga. Laeva tellimise Päike on avarii Neptuun-Veenuse peal. Selliseid seoseid on veel ridamisi.
Kahjuks ei tea ma laeva omaniku ja operaatorfirma täpseid moodustamise aegu. Oleks saanud vaadata, kuidas õnnetus nende kaartidega seotud on. See õnnetus jääb rahvale kauaks meelde ja meedia kajastab seda veel pikemat aega. Selle tagab Varuna ja Päikese täpne vastasseis avariipäeval.

Huvitav ka see, et ristiema Eva Herzigova kosmogrammis on Päikesel täpne konjunktsioon asteroid Concordiaga Kalades ja Scylla teeb opositsiooni Genuale. Ja tema Saturn on laeva ristimise Veenuse peal. Ristiema nataali Veenus on laeva ristimise Uraani lähedal ja opositsioonis laeva vettelaskmise Päikesega. Eval on kaardis Veenuse ja Neptuun- Must Kuu vahel kvadratuur, laeval (vettelasmisel) aga trigoon. Kusjuures Eva Veenusel on see kvadratuur Musta Kuuga täpne.

Ma ei hakanud siin lisama veel mitmeid teisi mere- ning õnnetustega seotuid asteroide, see teeb pildi kole kirjuks.Niigi sai vist teisi paljuvõitu? Parem on, kui neid ise lisada kaartides ja silmside annab etema ülevaate.

9 kommentaari:

Abhi ütles ...

Seda oleks pidanud aimama, et vana meremees laeva juhtumit kommenteerima asub. Aga ei aimanud. ma vist liiga pilves. Aga see eest tulid Sa, Olav, mulle täna meelde küll. Veetsin mitu tundi merel. Vaalu otsides. Ja siis lendkala nähes mõtlesin Sinu pihta ka. Sa oled kindlasti neid näinud? Hüppavad veest välja ja lendavad minema. Naljakad.

Peeter ütles ...

Olav, Su enda varasemas blogis on veel olulisi mereteemalisi asteroide vaadeldud:

http://valor-tahetark.blogspot.com/2008/10/heliloojad-ja-maailmameri-3.html

Ja kõik need "mängivad" ka Costa Concordia õnnetuse kaardis:
Täpne Päikese ja Nereuse ühendus!
Samuti Scylla ja Leukothea ühendus Kaljukitse viimases kraadis.
Samuti Leviathani ja Dynamene ning Kalypso ja Sirene ühendus. Pluss Charybdise ja Protea ühendus...

Valori tähetarkus ütles ...

Kui ma kaarte teen, siis panen ikka oma mitukümmend asteroidi peale. Pärast artiklis ma neid kõiki ei kajasta. Tekst läheb üsna kirjuks neist. Seekord oli asjaga kiire ja ma otsustasin vähematega läbi saada.

Ja vastusesk Abhile. Vaalu olen näinud kuid mitte nii lähedalt kui Sina. Aga delfiine sai väga sageli näha eriti lähedalt, kui nad vöörtäävi ees võidu laevaga kaasa ujusid. Seda pilti sai nautida ikka pikka aega.

Abhi ütles ...

Sirene tundub oluline olevat. Sireenid istusid ju kalda peal ja meelitasid laevu madalikule. Selles loos kah sedasi et kohe kangesti tõmbas neid kalda poole.

Tiina Laanejärv ütles ...

Üks väike täiendus, seda laeva ei ristitud mitte Genovas, vaid Roomas suure hilisõhtuse show saatel, kus osalesid ka näkineiud. :)

CostaConcordia -- the 11th and largest ship in Costa Cruises' fleet -- was officially named and christened in Rome's Civitavecchia today in a late-night al fresco celebration.

Valori tähetarkus ütles ...

Aitähh Tiina, kiiruga püüdsin artikli kokku panna ja vead tulid sisse.Teine kord tuleb andmete otsimisel tähelepanelikum olla ja rohkem vaeva näha.

Tiina Laanejärv ütles ...

Vaataksin selle loo juures ka Varuna positsiooni, mu meelest on see siin oluline.

Valori tähetarkus ütles ...

Tuleb vist lisaartikkel teha ja kõik need olulised tegurid, mis eelmisest välja jäid, välja tuua.

helin ütles ...

Mind ennast on alati huvitanud , et kuna luuakse need põhjused, mis pingeliste seisudega vallanduvad. Sest ega see pingeline seis ei loo pinget, vaid ta võimaldab pingel välja tulla. Massiürituste puhul on kõik osalised kaasloojad või abiks sinna end loonud. Aga kõik on valmis juba enne sündmuse tekkimist.