neljapäev, 29. märts 2007

Damocles ja Mozart

Wolfgang Amadeus (ristimisnimega Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus) sündis 27. jaanuaril, 1756. a-l Salzburgis, Austrias.

Tema horoskoobis asub Damocles väga täpses konjunktsioonis Päikesega Veevalajas, orb ainult 0,01(teistel andmetel 0.00) otse Päikese „südames“.

Alates kevadest 1767. kuni detsembrini 1774. moodustas transiitne Damocles (just siis alustas asteroid oma apogeest lähenemist Maale) mitmel korral täpse trigooni Mozarti Jupiterile ja sekstiili Kuule ning Pluutole ja Erisele. Noore helilooja elus oli kõnealune periood aktiivne loominguline aeg ja esimeste edude saavutamine publiku ees. Esimese konfiguratsiooni ajal 1776.a. kevadel, kutsus 11- aastane Wolfgang kodulinna publikus esile vaimustuse oma ooperiga „Apollo ja Hüatsint“. Järgmisena, kevad-suvel 1768., lõi Mozart oma esimese viini ooperi „Bastien ja Bastienne“. Seejärel reisis helilooja Itaaliasse, kus augustis 1770.a. (jällegi täpsel Damoclese konfiguratsioonil tema Jupiterile, Kuule, Pluutole ja Erisele) valiti noor Mozart prestiižse Bologna Filharmoonikute Akadeemia liikmeks. 1770-1971.a. jõulude ajal, taas täpsel Damoclese konfiguratsioonil, toimus Milanos ooperi „Mitridate“ triumfaalne etendus ja jaanuaris (veelgi täpsematel Damoclese harmoonilistel aspektidel) arvati Mozart Verona Filharmoonikute Akadeemia liikmete hulka.

Milaano publiku hulgas vaimustuse esile kutsunud ooperi „Askanino Albas“ kirjutas noor talent septembris 1771.a-l – samuti antud kirjutises eelpool korratud harmooniliste aspektide ajal. Järgmine itaalia ooper „Lucio Silla“ esietendus 26. detsembril 1772.a-l ning uuesti samade Damoclese täpsete aspektide korral. Ooper „La finta giardiniera“ esietendus Münchenis 13. jaanuaril, 1774.a. – ja nimetatud ooper loodi ajavahemikul, mil transiitne Damocles tegi trigooni Jupiterile.
Kui ilusate Damoclese sekstiilide-trigoonide aeg lõppes, pööras andeka nooruki elu rutiinsesse teenistusse Salzburgi peapiiskopi õukonnas. Taolisele valikule viitab nähtavasti transiitse Damoclese ühendus nataali Veenusega ja sesquikvadrant (135) nataali Ceresele, mis neil aastatel korduvalt tekkisid.

Alles 1777. a. sügisel õnnestus Mozartil „lunimise“ teel saavutada luba sõiduks mööda Euroopat. Selle aasta solaaris on Damoclese ühendus Merkuuriga ( 9.maja valitseja) viiendas majas. Kuid sõit päädis koos pojaga reisile suundunud Mozarti ema (Anna Maria Pertlini) surmaga. Ema suri 3. juuli õhtul 1778. aastal Pariisis, hetkel, mil oli transiitse Uraani opositsioon Mozarti Kuu-ja Pluutole. Samuti võiks arvestada, et solaaris oli Damoclese täpne opositsioon Jupiterile (solaari valitseja ja nataali IC valitseja). Mõlemad olid kvadratuuris surmapunktiga 6. majas (kui teha solaar Pariisi järgi). Salzburgi solaaris nihkub Damoclese opositsioon Jupiterile 2./8. majja ja surmapunkt (AC+8 tipp-Kuu) asub ülitäpselt DC peal. Ühe kalendrikuu solaaris oli Damocles 27.14 Veevalajas, retros ja Vesta – 7.40 Kaaludes, täpses trigoonis radiksi Damoclesele.

Jätame Mozarti loomingu kronoloogilise kirjelduse hetkeks kõrvale, et võrrelda Mozarti ema surma ja teiste tema elu mõjutanud surmade astroloogilisi seise.

Näiteks helilooja isa (Leopold Mozart, sünd. 1719.a-l) surm 28. mail 1787. a-l: aasta solaaris oli Mozartil Damocles 1.majas täpses trigoonis Uraaniga (valitses solaari ja oli nataali Damoclese ning Päikese disposiitoriks). Ühe kalendrikuu solaaris (ühe kalendrikuu solaar on Päikese täpne 30 kraadine aspekt tema nataali Päikesele) oli Damocles – 27.23 Jääras (täpses ühenduses nataali Vestaga 8. majas).

Geeniuse enda lahkumine siitilmast saabus 5. detsembri öösel 1791.a-l: solaaris Damocles 27.46 Kaljukitses, Neptuun – 27.39 Kaaludes (solaari 8. majas). Surma ühe kalendrikuu solaar: Damocles on MC-l, täpses kvadratuuris kaardi valitseja Veenusega, mis seisab ühenduses Neptuuniga ja 8. maja valitseja Jupiteriga 6. majas. Transiitse Damoclese väga täpne konjunktsioon transiitse Ixioniga Kaljukitses ( nataalis on Ixioni konjunktsijoon IC-ga). Transiitse Pholuse konjunktsioon nataali Veenusega.

Ainus väga täpne aspekt direktsioonides ja progressioonides on nimelt helilooja surmapäeval: Damoclese ja Marsi (valitseb 8. maja) progressioon moodustas omavahel bikvintiili (144).
Kust tuleb selline 28. kraadi fataalsus? Neile, kes on kursis ja kasutavad Hamburgi koolkonna astroloogiat, on vastus ilmne – tal on 27.47 Amburis Admetos - transneptuunne planeet, mis vahetult seostub surmaga.

Märgime seejuures veel, et Mozartil oli kuus last, kellest neli surid üsna varakult:

1. Raimond Leopold (16.06.1783.a. – 19.08.1783.a.). Mozarti solaaris on sel aastal Damocles täpselt tema Veenuse peal (29.19 Veevalajas), ka Pluuto täpselt Damoclese peal.
2. Johann Thomas Leopold (18.10.1786.a.-15.11.1786.a.). Helilooja solaari Damocles täpselt nataali Kuu lõunasõlmel; solaari Saturn täpselt nataali Damoclese peal. Ühe kalendrikuu solaaris on surmapunkt täpselt nataali Damoclese peal ja Damocles ise täpses kvadratuuris nataali Kuu-Pluuto ühendusele.
3. Theresia (27.12.1787.a.-29.06.1788.a.). Solaari Damocles teeb täpse poolteistkvadratuuri (135) nataali Damoclesele. Surma lunaaris Damocles – 7.41 Lõvis – teeb täpse opositsiooni oma nataali positsioonile.
4. Anna (16.11.1789.a., elas ainul 1 tund). Solaaris on Damocles ühenduses Veenusega Kaljukitse 7. kraadis, lunaaris Damocles väga täpses ühenduses antivertexiga. Surmapunkt – 27.35 Sõnnis (nataali Admetosel).

Iseloomulik on veel, et poisslaste puhul „töötab“ ühe kalendrikuu solaar ja tütarlaste puhul lunaar.

On kaheldav, et niisugune Damoclese visa sattumine täpsetesse aspektidesse planeetidega tema elus on pelgalt juhus!

Pöördume tagasi Mozarti loomingu kronoloogilisuse juurde.
Pärast ema surma möödusid Mozarti elu kaks aastat Salzburgis. Sellel tema jaoks süngel eluperioodil, mis viis teda vaimsesse kriisi, tegi transiitne Damocles täpse kvadratuuri nataali Mustale Kuule. Kuid 1780. aastal saabus lõpuks vabanemine – transiitne Damocles kaugenes kvadratuurist Lilithile ja moodustas täpse ühenduse nataali Veenusega. Müncheni teater tegi heliloojale ettepaneku kirjutada ooper „Idomeneo“ lähenevate lossipidude tarvis ja peapiiskop oli sunnitud oma kontsertmeistrile puhkust andma. Loodud ooperi lavastamisega algas Mozarti elus uus edukas periood.

1781. aasta kevadel, veelkord olles ühenduses Veenusega, väljus Damocles Veevalaja märgist, milles ta oli olnud Mozarti sünnist alates. Ja nimelt 1781. aasta kevadel saavutas Mozart lõpuks oma errumineku peapiiskopi kontsertmeistri kohalt ning lahkus Salzburgist.
On teada, et juriidiliselt vormistati see 9. mail 1781.a-l. Sel päeval asus Damocles Kalade 3. kraadis, täpses trigoonis nataali Pars Fortuna´le Skorpioni 3. kraadis.

1782. aastal oli Damoclese jätkuv ühendus Veenusega ja ekvatoriaalse DC-ga ning trigoon Pars Fortuna`ga. Ega asjata ei saanud nimetatud aasta mitmes suhtes Mozartile pöördeliseks! Esiteks tutvus ta oma tulevase kõige mõjukama soosijaga, parun Gottfried van Swieteniga. Tänu parunile tutvus geenius Bachi ja Handeli muusikaga, mis osutus tema edasise loomingu suureks mõjutajaks. Teiseks, lavastati ooper „Haaremirööv“, mis ületas oma tuntuse ja headuse poolest kõik eelnevad Mozarti tööd. Ja lõpuks – 4. augustil 1782.a-l abiellus ta Constanze Weber`iga (1763.a.-1842.a.). Abielu sai teoks Damoclese ülitäpse ühendusega Junole 3. Kalade kraadis ja trigoonis Pars Fortuna`le.

Järgmised neli aastat liikus Damocles mööda tema 6. maja ja naisemehe elu oli täis loomingulisi ettevõtmisi. Kuid kutse tulla lavastama uut ooperit sai ta alles siis, kui Damocles ületas nataali DC – 7. veebruaril, 1786. aastal. Suure edu saatel esietendus ooper „Teatridirektor“ (transiitne Damocles täpses ühenduses nataali Uraaniga ja DC-l). Aga sama aasta 1. mail toimus kuulsa ooperi „Figaro pulm“ esietendus (transiitne Damocles Kalade viimase kraadis, täpses poolsekstiilis nataali Veenusega). Damocles, mis aina kiiremini liikus mööda sodiaaki, sisenes Jäära märki kolm päeva pärast esietendust.

Horisondi pealsed horoskoobi majad - DC-st kuni MC-ni - läbis Damocles vähem kui poole aastaga. Sealjuures moodustusid Damoclese kvadratuurid nataalis endale ja Päikesele 1787. aasta mais nädal enne helilooja isa surma (kindlasti oli isal väga suur osa poja geniaalseks heliloojaks saamisel).

1787. aasta juulikuus tegi Damocles ühenduse MC-ga ja alustas oma langusteed kaardi seniidist. Huvitav on, et Mozarti eluloo uurijad on täheldanud nimelt just sellest ajast alates tema finantsseisude ja tervise peaegu katastroofilist halvenemist. Loomingulise poole pealt väärib äramärkimist, et Damoclese transiidi ajal üle MC kirjutas Mozart oma kuulsa „Väikese Ööserenaadi“.

29.oktoobril, 1787.aastal, veidi aega enne Damoclese sisenemist Lõvisse, toimus ooperi „Don Giovanni“ esietendus. Siin on näha, et transiitne Damocles asub taas veemärgi viimases kraadis nagu ka ooperi „Figaro pulm“ puhul - teeb täpse aspekti nataalsele Veenusele. Peale eeltoodud aspekti tegi Damocles ühenduse transiitse Uraaniga (0.12 Lõvis).

Asteroidi kõige kiirema liikumise ajal perigees, tema opositsioonil iseendale ja konjuktsioonil nataali Neptuunile 1787.aasta suvel, tuli Mozarti sulest üksteise järel kolm suurepärast ja kuulsat sümfooniat: 39-s, (26. juunil ), 40-s (25. juulil ) ja 41. (10.augustil ).
Meeldetuletuseks lugejale, et kui Damoclese läheneva kvadratuuri ajal nataali Damoclesele kaotas helilooja isa, siis opositsioonis kaotas ta oma tütre, kes elas teistest lastest kõige kauem. Ülejäänud lapsed surid väga noorelt.

8. augustil, 1788.a. sisenes transiitne Damocles horoskoobi esimesse majja ja juba 16. oktoobril tegi läheneva kvadratuuri nataalsele Damoclesele.
Detsembris 1789. pöördus Damocles tagasi 5. majja nataalis, mis täpselt langes kokku ajaga, millal ta alustas tööd uue ooperi „Cosi fan tutte“ (esimene peale „Don Giovannit“) kallal. Tema viimane ooper oli „Võluflööt“, mis esietendus 30. septembril 1791.a.Viinis ( viimane, „Reekviem“, jäi pooleli), transiitne Merkuur tegi konjunktsiooni Jupiterile.
Lõpetuseks. Damoclese enne tagasipöördumist nataalsesse Veevalaja märki Mozart suri. Damoclese tsükkel oli lõppenud.

Nagu nägime, oli Damocles kaasatud peaaegu kõikidesse „võtmesündmustesse“ tema elus – abielu, vanemate ja laste surm, karjäär ja loomingulised kõrghetked ning saavutused.
Kedagi võib üllatada, et Damocles ei lasknud praktiliselt mööda ühtegi ooperi esietendust. Miks just ooperi?

Siin tuleks meeles pidada, et nataalne Damocles asub viiendas majas ( teater ja looming ), konjunktsioonis Päikese ja Merkuuriga. Ooperite lavastamine oli tol ajal aga väga suur ettevõtmine, et oma loomingut parimal moel esitleda.
19. septembril 1984. a-l esilinastus Miloš Formani linateos „Amadeus“.
Ka sellel päeval tegi Damocles kuulsa helilooja kaardis konjunktsiooni tema Veenusele.

Tõlkinud ja koostanud http://www.1astrolog.ru/articles/persons/mozart.html põhjal

Valor

Kommentaare ei ole: