reede, 14. september 2007

Ingel mererannal

Pühendatud laevahuku ja mälestusmärgi avamise aastapäevadele.

2007.aasta septembris möödub 114. aastat Russalka hukkumisest ja 105.aastat mälestusmärgi avamisest. Selle tähtpäeva meenutamiseks lugu Russalkast koos astroloogilisete piltidega.
Teine, parandatud ja täiendatud uute andmetega variant. Ülevaade sündmuste ahelast on koostatud vana kalendri järgi, üldiselt õigemaks pean aga uue kalendri järgi tehtut. Selle kahe kalendri erinevusega on alalõpmata probleeme – kumba õigemaks pidada?
Üks mu astroloogist sõber ja ta kaaslanna seostasid Russalka mälestusmärki Sedna sümboolsusega! Tema sõnade järgi on ta selle absoluutselt läbi tunnetanud, tundnud......

Sümbolismi täiuslikkuse võlu..... Mõelge ise! Sedna oli ju naine ja Saatus surus ta Vetepõhja,Surmvõttis Teda külmas hinguses!Russalka kui Leinav Naine, Kui Külm Must Ingel - armastamas mehi, kesHukkusid ses pilkases öös, ses Pimedas Päevas!

See oli lõik sõbra kirjast, mille ta avaldas ühes astrolistis.
Kuna mereteema pole võõras, hakkas huvitama, et kuidas on kogu Russalkaga seotud lugu läbipõimunud astroloogilisest vaatevinklist lähtudes.

“Russalka” – lasti vette 31.08.1867. St. Peterburgis, tegemist oli esimese Venemaal ehitatud ( USA patendi järgi ) kahe pöörleva soomustorniga „monitor“ tüüpi sõjalaevaga.Termin “monitor” tuleneb esimesest Ameerika soomuslaevast, mille nimeks sai “Monitor”. 9. märtsil 1862 osales see edukalt Ameerika kodusõja esimeses soomuslaevade merelahingus Hamptoni reidil Virginia osariigis. Hukkus 31. dets. 1862. koos 11 meeskonnaliikmega.

“Russalka” väljus 7.09.1893 umbes 8.30 – 8.40 Tallinna reidilt Helsingisse
Hukkus 7.09.1893. Soome lahes arvatavasti päeva teisel poolel, (vana kalender,uue järgi 19.sept.)
Mälestusmärk avati 7.09.1902. ca kell 12.30-12.40 Kadriorus, ( vana kalender, uue järgi 19.sept.)
Vrakk leiti 24.07.2003. eesti allveearheoloogide poolt, sellekohane kinnitus saabus kell 14.00.
Restuareeritud mälestusmärk avati 10.10.2005. kell 20.00. Avamist saatis romantiline valgusvaatemäng koos keelpillikvarteti muusikaga.
Autor – Amandus H. Adamson 12.11.1855. – 26.06.1929.

Kõiki kaarte omavahel võrreldes, muutub pilt päris kirjuks. Seepärast vaatleme väiksemat osa ja seoseid, mis silma hakkasid. Vaatasin ainult ühendusi ja vastasseise, lisaks mõned peamised kvadratuurid , sest kõikide kvadratuuride lülitamine uurimisse teeks pildi liiga segaseks.
Mõningane rõhk on pandud Sednale ja temaatilistele peamistele asteroididele ( üldse kasutasin uurimisel igas kaardis 30-40 väikeplaneeti).

Ilma laeva sünnita ( vettelaskmine) ja hukuta poleks mälestusmärgi avamist olnud. Kõik siis algab laeva sünnist.



Laeva vettelaskmine : Päeval, mil laev vette lasti, joonistus taevas päris pingeline muster. Kaks T-kvadraati – Marsi vastaseks Kaaludes on Neptuun ja nad kvadratuuris Uraaniga Vähis, teine Tau kvadraat moodustus: Saturn Skorpionis vastasseisus Pluutoga ja kvadraat Merkuuriga Lõvi lõpus. Mustal Kuul Kaljukitses kvadraat Marsile Kaaludes ja 135 Merkuuriga, opositsioon Uraaniga. Päikesel ja Veenusel vastasseis Jupiteriga Kalade alguses. Kõige pingelisem aspekt kaardis on vast Saturni oposit. Pluutoga.
Sedna ise 0 kraad Jääras, olles opositsioonis Kuuga ( keskpäeva aeg).

Laeva vettelaskmisel on kolm kurikuulsat asteroidi – Leviathan, Scylla ja Charybdis kõik konjunktsioonidega seostud oluliste teiste taevakehadega. Nemad on need, Kes Laevu Allilma Imevad! Kaks viimast on ju meile tuntud Odysseuse lugudest, kust Nende Laev imeti Scylla poolt merepõhja Igavikku!
Leviathanil konj. Marsiga Kaaludes, Scyllal konj. Nymphe ja Kuu tõususõlmega Neitsis, Charybdisel konj. Requimiga Lõvis.Pole just soodus laeva edasisele käekäigule.

Laeva nimi „Russalka“ = näkineid = nymphe = undina (näkineid kui illusioon, ahvatlus).
Põhjasõlmel konj. Nymphe ja Hylonomega (taganutmine, järellein) Neitsis +Nortia + Nessus + Njord + Mnemosype = 14 – 23 kr. Neitsis. Karma 1 kr. Lõvis.
Saturni konj. Pallase ( piiratud ja konkreetne looming, sõjalaev ikkagi) ja Russiaga Skorpionis vastasseisus Pluutoga.
Kuna laev oli esimene omanäoline, on pakutud, et uudse, esmakordse sündmuse või leiutise puhul kasutada asteroid 2001UR163 positsiooni , mis selles kaardis on konj. Kuuga.
Moira oposit. Merkuuriga. Uraanil konj. Ixioniga Vähis.
Laeva sünnil oli selline asteroid nagu Graves, mis sümboliseerib hauasammast, mälestusmärki 8.50 Jääras. Sinna jõudis Sedna kui avati mälestusmärk. Edasisel uurimisel kujunes järgmine pilt:
Laevahukul asus Graves 1.24 Sõnnis tehes seega kvadratuuri laevasünni kaardi Karmale. Mälestusmärgi avamisel oli Graves (8.52) konj. Päikesega Neitsis, tehes vettelaskmise kaardi olevale täpse kvinkunksi. Kuju taasavamisel oli tema kohaks 16.16 Neitsi – laeva vettelaskmise Kuu põhjasõlmel, huku Päikesel ja kuju esmaavamise Päikesel. Vraki leidmise kaardi oli ta 14.51 Kalades, langeb kokku autori Neptuuni asukohaga.
Adamsoni enda kaardis on Gravesel konj. sellise taevakehaga nagu Talent Amburi ja Kaljukitse piirimail! Oli ikka andeks kujur küll, mitmed tema tehtud mälestusmärgid on siiamaani püsti ja kõikidele imetlemiseks.

Russalka kadumine merel kujutas endast täielikku müsteeriumi. Laeva nähti viimast korda Soome lahe keskosas ning pärast seda kadus ta jäljetult, viies kaasa endaga 177 meeskonnaliiget. Järgneva viie kuu jooksul traalisid Balti laevastiku alused soomuslaeva arvatava hukukoha läbi, et leida mingisugustki märki, kuid tulutult. Tookord lõpetati otsimine otsusega, et Russalkat on võimalik leida vaid siis, kui taevased jõud appi tulevad..
Laeva hukkumise peapõhjuseks peetakse hoolimatut suhtumist ilmaennustusse. Ka oli selline alus mõeldud tegutsema suure tulejõuga sõjalaevana rannikulähedastes vetes, mitte sõiduks avamerel ja tormi tingimustes. Vraki uurimisel on jõutud järeldusele, et kesk Soome lahte otsustas soomuslaeva komandör naasta Tallinna, kuid tagasipööret lõpetades läks laev ümber ning kohe ka uppus.



Laevahuku kaart : Seda ajaperioodi 19.sajandi lõpus mõjutas tugevasti Neptuuni ja Pluuto konjunktsioon Kaksikutes, mis üldse pani pitseri tervele ajajärgule suures mastaabis. Soome lahel toimunud kohaliku tähtsusega tragöödia taevamuster oli aga järgmine: Päikesel ja Marsil konj. laeva vettelaskmise Kuu tõususõlmega. Päike ise konj. Marsiga ja Undinaga Neitsis ning see kolmik täpses kvadratuuris Neptuuniga Kaksikutes.
Kui sündides oli Marsil oposit. Neptuuniga, siis huku kaardis on täpne kvadraatuur Neptuuniga. Quaoaril konj. Karmaga (sünnikaart) Lõvis ja vastaseis Nymphele.

Saturnil konj. Karmaga Kaaludes ja Marsiga ( sünnikaart). Päevakaardis on veel - Merkuuri konj. Stormiga Neitsis. Pluutol konj. Nortiaga ( pöördumatu saatus) Kaksikutes. Saturnil konj. Karmaga Kaaludes. Orcusel konj. Memnona (kadunukese elav mälestus) ja Nessusega Kalades, mis oposit. Merkuuriga.
Moiral konj. Angeliga Kaalude lõpus. Clivial (ettehoijataja) konj. Musta Kuuga Amburis.
Laeva sündides oli Sednal oposit. 2001UR163-ga, hukkumisel 150 kraadi.

Kurikuulus kolmik – Leviathan 7 Lõvis, teeb trigooni Sednale Jääras. Oletan, et soomuslaev hukkus päeva teisel poolel, mil Kuu Lõvis lähenes Leviathani ja Charybdise omavahelisele keskpunktile, mis oleks umbes 12-13 kraad Lõvis. Charybdise koht oli 18 Lõvi. Põnev on seejuures veel see, et samas 18 kraadis on laeva vettelaskmisel samuti Charybdis!! Opositsioonis sellele kraadile huku kaardis on taevamõõk Damocles.
Scylla 29 Kalades – otseselt olulisi aspekte, mis iseloomustaksid hukku, ei tee. Aga seoseid muidugi võib leida nii huku kaardis kui ka vettelaskmise omas.

Geograafiliselt oli laevahukuga seostud nii Eesti, Venemaa kui ka Soome. Oli laev teel Tallinnast Helsingisse.Laev kuulus tsaari-Venemaale. Kaardis leiab huvitavad seosed - Veenusel konj. Estonia ja Soumiga Kaaludes, mis suure orbiga opositsioonis Russiaga. Helsinki - 6 Neitsis, on konj. Merkuuri ja Stormiga.
Edaspidi olulise nimetustega Angel ja Graves on omavahel opositsioonis.
Tragöödia tõi kaasa 177 meremehe huku, selle numbriga asteroid (nimeliselt Irma) on konj. Karma ja Saturniga. Ja laeva vettelaskmise kaardis on ta konj. Chaosega ning suht lähedal mustale Kuule Kaljukitse alguses. On see nüüd lihtsalt kokkulangevus või mis?
“Russalka” väljus koos teise väiksema sõjalaevaga - suurtükipaadi “Tusha”-ga (tõlkes pilv) ning koos Soome lahe ületama. Huku kaardis taevase nimekaimu nimeliselt ei leidnud, millegagi seostada ei olnud.
järgneb....



Kommentaare ei ole: