Aasta 2010, neljapäev 18
märts. Ülemiste järve jääle maandunud Poola lennuk AN-26 polnud sugugi esimene
tolle riigi lennumasin, mida mingi seletamatu vägi Tallinna joogiveereservuaari
poole tõmbas.
1938.aasta 6.septembril
juhtus samas paigas õnnelik õnnetus, millest kasvas välja eestlase Ants Saare
muinasjutuline tähelend. Sellel päeval demonstreerisid Poola purilendurid
Tallinnas suurele publikule oma lennukite võimeid. Paraku ei läinud vigurlend
plaanipäraselt, sest Varssavi Aeroklubi liige Zbigniew Olenski sumatas kella 18 paiku lennukiga järve.Poolakas
vaevalt 100 meetri kõrgusel tervelt 15 minutit sooritas kaelamurdvaid pöördeid,
sõlmi ja pikeerimist, kui ta ühthäkki lennuki pöörisesse viis ning see
noolekiirusel järve langes.
Lennuk kukkus vette
mõnekümne meetri kaugusel Ülemiste lennusadama hoonest ja järve Tartu maantee
poolsest kaldast, paisates üles suure veesamba ning jäädes veele ulpima.
Lendurit polnud näha. Samal ajal hüppas vette kümmekond Eesti aeroklubilast ja
nad osalt ujudes, osalt sumades rinnuni ulatuvas vees õnnetuskohale. Esimeste
appijõudnute seas oli ka purilendur Ants Saar, kes oli elukutselt sanitar, kes
andis oskuslikult esmaabi. Haavatud lendur toimetati sõjaväe keskhaiglasse. Ta
sai rängalt põrutada, sest ei mäletanud ka päev hiljem õnnetusest midagi.
Ants Saar sai 1939.aasta
jaanuaris Varssavi Aeroklubilt kirja, milles tänati klubiliikme elu päästmise
eest. Samas saadetises oli brošüüre, mis tutvustasid Poola lennukoole. Ühtlasi
paluti vastu võtta aeroklubi ettepanek valida üks neist, kus Antsule võimaldati
tasuta väljaõpe koos ülalpidamise ja sõidukulu tasumisega. Mees valis välja
Ida-Poola mägedes asuva Sokola Gura purilennukooli. Just seal püstitas ta
näiteks Eesti kestvuslennurekordi: 11 tundi ja 46 minutit. Lennu käigus tõusis
Saare lennuk 3650 meetri kõrgusele ning maandus pimedas tema jaoks süüdatud
tulede valgel.1995.aastal manal teele läinud Saar oli esimene meie
purilendur,kelle rahvusvaheline lennuföderatsioon andis D-klassi hõbemärgi.
Teeme kaardi 6.september
1938.a kella 18.00 ajale. Päikesel Neitsis trigoon Uraaniga Sõnnis, mis viitab
õnnelikumale õnnetusele. Merkuuril ühendus Daedalusega Lõvis. Marsil ühendus
Tallinnaga Lõvi/Neitsi piiril. Icarusel ühendus Poloniaga Ambur/Kaljukits
piiril. Kuu Veevalajas opositsioonis Estoniaga ja Pluutoga. Varsavis ühenduses
põhjasõlmega Skorpionis.
Ants Saare kosmogramm.Viited
lennundusele: Pluuto ühenduses Phaetoniga Vähis. Merkuuril täpne ühendus
Icarusega Vähis.
1938.a avariis tegi Päike ühenduse
tema Daedalusega Neitsis. Kuu ühenduse tema Uraanile Veevalajas. Estonia
ühenduse tema Päikesele, tegi mehe tuntuks ja kuulsaks. Polonia tegi
opositsiooni tema Pluuto-Phaeton ühendusele. Must Kuu tegi ühenduse tema
Tallinnale Kaljukitses.
Ajalugu kordub selles
mõttes, et Helsingist Tallinna jõudnud Poola lennufirma Exin transpordilennuk
AN-26 tegi 18.märtsil 2010.a. kell 10.18 hädamaandumise Ülemiste järvel.
Kullerfirma DHL kaupa vedanud lennukil streikis vasak mootor. Kuuest pardal
olnud meeskonnaliikmest sai kergelt viga lennuki kapten.
Kaardis tehtud siis
18.märtsi kella 10.18 ajale on näha järgmist: Tallinn ühenduses Phaetoniga
Sõnnis olles ka kvadratuuris Marsiga. Päikesel ühendus Uraaniga Kalades olles
trigoonis Marsiga Lõvis. See trigoon vast hoidis ära hullema. Merkuuril
opositsioon Saturniga Kaaludes.Avarii MC Veevalajas ühenduses Musta Kuuga.
Kas on mingeid sarnasusi
1938.a aja nüüdse õnnetuse vahel. Purilennuki avarii Pluuto 1 kraadi Lõvis,
Ülemiste avarii Marss 0 kraadi Lõvis. Seos ju on aga ega pole nii
tähendusrikas.1938 Neptuun 20 kraadi Neitsis, Ülemiste Polonia 23 kraadi
Neitsis. Purilennuki avarii Varsavia 23 kraadi Skorpionis, Ülemiste avarii
Daedalus 23 kraadi Skorpionis. Mõlemis kaardis on Tallinn seotud, 1938 Tallinn
ühenduses Marsiga, Ülemistes Tallinn seotud Phaetoniga. Estonia purilennuki
avariis Lõvis otseselt ei paista silma. 2010 avariis Estonia kvinkunksis
Saturniga.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar