neljapäev, 25. aprill 2019

Ajalugu kordub



Aasta 2010, neljapäev 18 märts. Ülemiste järve jääle maandunud Poola lennuk AN-26 polnud sugugi esimene tolle riigi lennumasin, mida mingi seletamatu vägi Tallinna joogiveereservuaari poole tõmbas.
1938.aasta 6.septembril juhtus samas paigas õnnelik õnnetus, millest kasvas välja eestlase Ants Saare muinasjutuline tähelend. Sellel päeval demonstreerisid Poola purilendurid Tallinnas suurele publikule oma lennukite võimeid. Paraku ei läinud vigurlend plaanipäraselt, sest Varssavi Aeroklubi liige Zbigniew Olenski sumatas  kella 18 paiku lennukiga järve.Poolakas vaevalt 100 meetri kõrgusel tervelt 15 minutit sooritas kaelamurdvaid pöördeid, sõlmi ja pikeerimist, kui ta ühthäkki lennuki pöörisesse viis ning see noolekiirusel järve langes.

Lennuk kukkus vette mõnekümne meetri kaugusel Ülemiste lennusadama hoonest ja järve Tartu maantee poolsest kaldast, paisates üles suure veesamba ning jäädes veele ulpima. Lendurit polnud näha. Samal ajal hüppas vette kümmekond Eesti aeroklubilast ja nad osalt ujudes, osalt sumades rinnuni ulatuvas vees õnnetuskohale. Esimeste appijõudnute seas oli ka purilendur Ants Saar, kes oli elukutselt sanitar, kes andis oskuslikult esmaabi. Haavatud lendur toimetati sõjaväe keskhaiglasse. Ta sai rängalt põrutada, sest ei mäletanud ka päev hiljem õnnetusest midagi.

Ants Saar sai 1939.aasta jaanuaris Varssavi Aeroklubilt kirja, milles tänati klubiliikme elu päästmise eest. Samas saadetises oli brošüüre, mis tutvustasid Poola lennukoole. Ühtlasi paluti vastu võtta aeroklubi ettepanek valida üks neist, kus Antsule võimaldati tasuta väljaõpe koos ülalpidamise ja sõidukulu tasumisega. Mees valis välja Ida-Poola mägedes asuva Sokola Gura purilennukooli. Just seal püstitas ta näiteks Eesti kestvuslennurekordi: 11 tundi ja 46 minutit. Lennu käigus tõusis Saare lennuk 3650 meetri kõrgusele ning maandus pimedas tema jaoks süüdatud tulede valgel.1995.aastal manal teele läinud Saar oli esimene meie purilendur,kelle rahvusvaheline lennuföderatsioon andis D-klassi hõbemärgi.

Teeme kaardi 6.september 1938.a kella 18.00 ajale. Päikesel Neitsis trigoon Uraaniga Sõnnis, mis viitab õnnelikumale õnnetusele. Merkuuril ühendus Daedalusega Lõvis. Marsil ühendus Tallinnaga Lõvi/Neitsi piiril. Icarusel ühendus Poloniaga Ambur/Kaljukits piiril. Kuu Veevalajas opositsioonis Estoniaga ja Pluutoga. Varsavis ühenduses põhjasõlmega Skorpionis.
Ants Saare kosmogramm.Viited lennundusele: Pluuto ühenduses Phaetoniga Vähis. Merkuuril täpne ühendus Icarusega Vähis.



1938.a avariis tegi Päike ühenduse tema Daedalusega Neitsis. Kuu ühenduse tema Uraanile Veevalajas. Estonia ühenduse tema Päikesele, tegi mehe tuntuks ja kuulsaks. Polonia tegi opositsiooni tema Pluuto-Phaeton ühendusele. Must Kuu tegi ühenduse tema Tallinnale Kaljukitses.
Ajalugu kordub selles mõttes, et Helsingist Tallinna jõudnud Poola lennufirma Exin transpordilennuk AN-26 tegi 18.märtsil 2010.a. kell 10.18 hädamaandumise Ülemiste järvel. Kullerfirma DHL kaupa vedanud lennukil streikis vasak mootor. Kuuest pardal olnud meeskonnaliikmest sai kergelt viga lennuki kapten.

Kaardis tehtud siis 18.märtsi kella 10.18 ajale on näha järgmist: Tallinn ühenduses Phaetoniga Sõnnis olles ka kvadratuuris Marsiga. Päikesel ühendus Uraaniga Kalades olles trigoonis Marsiga Lõvis. See trigoon vast hoidis ära hullema. Merkuuril opositsioon Saturniga Kaaludes.Avarii MC Veevalajas ühenduses Musta Kuuga.
Kas on mingeid sarnasusi 1938.a aja nüüdse õnnetuse vahel. Purilennuki avarii Pluuto 1 kraadi Lõvis, Ülemiste avarii Marss 0 kraadi Lõvis. Seos ju on aga ega pole nii tähendusrikas.1938 Neptuun 20 kraadi Neitsis, Ülemiste Polonia 23 kraadi Neitsis. Purilennuki avarii Varsavia 23 kraadi Skorpionis, Ülemiste avarii Daedalus 23 kraadi Skorpionis. Mõlemis kaardis on Tallinn seotud, 1938 Tallinn ühenduses Marsiga, Ülemistes Tallinn seotud Phaetoniga. Estonia purilennuki avariis Lõvis otseselt ei paista silma. 2010 avariis Estonia kvinkunksis Saturniga.

Kommentaare ei ole: