laupäev, 26. september 2015

Valge laev - 5



„Viking Sally“ vettelaskmine

Väga tähtis on laeva vettelaskmine, see on nagu sünd siia maailma, laev oma loomulikku keskkonda – veemaailma. Sally tähendab inglise keeles tegusõnana väljatungi, esile tungima, väljasõitu tegema. Nimisõnana aga rünnakut, äkilist puhangut, jalutuskäiku. Viking Sally siis võiks tähendada......pakkuge midagi.
„Viking Sally“ vettelaskmisel oli mitmeid halbu endeid. Üks laps pidi äärepealt ära uppuma. Järgnesid mõrvad, tulekahjud, segipekstud restoran. Lisaks sellele 1984 ja 1988 sõitis karile ja viibis seejärle remondis. 1986.a. toimus laeval mõrv. Kajutis nr. 4228 reisinud Soome ärimees Antti Eljaala leiti mõrvatult laeva lähedalt sadamas. Pärast rahalise preemia väljakuulutamist mõrvari leidmisel saigi Soome politsei vihje, mis viis tapjani. Mõrvariks osutus turulane Reijo Hammar, kes sai teo eest eluaegse vanglakaristuse. Kummaline on see, et number 4228 all on taevas asteroid Nemiro, mis laeva vettelaskmisel asus täpselt ühenduses Veenusega Kaksikutes. Kas lihtsalt kokkulangemine? Ei usu, oletan, et mõrv oli seotud naisterahvaga või siis tüli raha pärast.

Aasta hiljem oli „Viking Sally“ taas politsei huviorbiidis. 1987.a. juulis mõrvati laeval julmalt 20-aastane Klaus Schelke ja tema 28-aastane sõbratar Bettena Taxis invaliidistus saadud vigastuste tagajärjel. Too kuritegu on siiani välja selgitamata, ehkki politsei on kõvasti tööd teinud. Samuti on laeva ajaloos kirjas mõnede reisijate kadumine, mis arvatakse enesetappude kirja. Ka toimus laeval hirmsa mõrva lõppvaatus. Kesk-Soomest pärit ärimees oli tapnud oma abikaasa, tükeldanud ja siis laeva pardalt tükid merre loopinud. 1988.a. novembris sõitis karile, kui päästis uppumisohus olevat mootorpaati. Kas ehk need sündmused on seotud sellega, et laeva kiilupanemise ajal oli Päike ühenduses Pluutoga?

Ajaloost on teada lugusid, kus osa laevu vettelaskmisel juhtunud õnnetuste või ristimisel toimunud äparduste tagajärjel oleks nagu ära kaetatud, neetud. Ja nendega juhtub kindlasti õnnetus, mis palju ohvreid kaasa toob. Kas saab öelda või väita, et ka „Viking Sally“ oli neetud laev?

Veel üks detail, mis võib olla omab ka mingit kaudset tähtsust. Laevaga läksid põhja kaks meremuuseumi mudelit, mis olid „Admirali“ pubis. Üks oli Sir Francis Drake purjekas „Golden Hind“, valmistajaks vene meremees Tallinnast, kalalaevnik. Päris „Golden Hind“ valmis 1577.aastal ja laev osales ümbermaailma reisil (1577-1580) olles teine laev maailmas, mis jõudis tagasi koju. Laev valmis Saturni ja Neptuuni (Vähis) opositsiooni ajal.

Teise, Donald McKey üks kiiremaid klippereid „Sovereiging of Seas“ oli valmistatud Riia mudelimeistri poolt. Mõlemad mudelid olid suhteliselt uued, 80-ndate algusest, „Golden Hind seejuures ilusamini tehtud. Klipper ise valmis 1852.aastal. Sel aastal tegi Jupiter opositsiooni Saturn-Uraan ühendusele Sõnnis.


Vettelaskmise kaart. Toimus see 26.aprillil 1980.aastal Papenburgis Saksamaal Saturni valitseval - laupäeval. Ajaks on 12.25 peale keskpäeva. Päike 6 Sõnnis X majas täpses ühenduses Sednaga ja lähedale jäi Chaos. Kiilukaardis oli Sedna opositsioonis Nessusega. Sedna osa laevade elukäigus on jälgitav paljudes laevade vettelaskimise ja hukkumise kaartides. Näiteks luksuslaeva „Lusitania“ hukk 7.05.1915.a. Laeva torpedeeris I Maailmasõja ajal saksa allveelaev. Hukkus 1198 inimest. Osa ajaloolasi usub, et laeva kiire uppumise põhjustas alusel olnud salajane relvalast. „Lusitaniat“ tabas ainult üks torpeedo, kuid ühele plahvatusele järgnes teinegi, mis rebis laeva keresse suure augu. Aurulaev uppus vaid 18 minutiga. Briti võimud hoiavad ka 100 aastat hiljem õnnetusega seotud dokumente salastatuna. Siis oli Sednal ühendus Veenusega + Marss Jääras, orb 3 kraadi.

Mõned näited Sedna osast laevahukkudes, mis viitab, et Sednaga on seotud merealased asjad. Kaasatud on ka kolm „laevade õgijat“:

31.07.1715 – hukkus laev “Capitans” koos üle 1000 inimesega, Sednal opositsioon Pluutoga Kalad-Neitsis. Päikesel kvinkunks Sednaga. Syllal ühendus Charybdisega Kaksikutes, Leviathanil ühendus Põhjasõlmega Skorpionis.
4.12.1811 – hukkus laev “St. George”, koos üle 2000 inimesega, Sednal konjunktsioon Pluutoga Kalades mis opositsioonis Musta Kuuga, Päikesel konjunktsioon Neptuuniga Amburis. Merkuuril ühendus Leviathaniga Amburis. Veenus opositsioonis Syllaga Kaksikutes.

3.09.1878 – hukkus reisilaev “Princess Alice” koos786 inimesega, Sednal konjunktsioon Saturni ja Musta Kuuga Jääras, see opositsioonis Leviathaniga. Sylla kvadratuuris Charybdisega. 

Kolme näidet ära tuues eeldasin, et Sedna kui merestiihia valitsejanna peaks olema ka tihedalt seotud laevaõnnetustega. Aga toodud näited viitavad hoopiski sellele, et Sedna õnnetustes lähiplaneetidega peamisi aspekte ei tee või on tema osa teisejärguline. On küll aspektid kaugete planeetidega aga need ei oma sellist olulist väge, et otseselt seostada õnnetustega. Need pigem näitavad selle aja üldist taevamustrit. Muidugi võib leida näiteid, kus Sedna on ka lähiplaneetidega otseselt seotud. Kuid nähtavasti on asi selles, et Sedna osalus laeva tulevases saatuses määrab ära hoopiski laeva kas kiilupanemise või vettelaskmise ajal olnud planeetide seisud. Kaks kõige eredamat näidet oleks kuulsa “Titanicu” ja meile kõigile tuntud parvlaeva “Estonia” ehitamise ajal olnud taevased seisud.

Kuid on rida näiteid, kus osalevad ka lähiplaneedid: 

29.05.1914 – reisilaev “Empress of Ireland” põrkas St.Lawrence jõel (Kanada) kokku Norra kaubalaevaga, huk. 1477 inimest, Sednal trigoon Marsiga. Päikesel konjunktsioon Pandoraga Kaksikutes, Veenuse konjunktsioon Pluutoga Vähis. Syllal trigoon Charybdisega. Viimasel ühendus Neptuuniga Vähis.
21.11.1916 – hukkus “Titanicu” sõsarlaev “Britannic”, mis oli sõja ajaks kohandatud hospitallaevaks. Sednal Jääras koos Scyllaga (orb 12), teatud mõju sellelgi? Päikesel konjunktsioon Merkuuri ja Pandoraga Skorpion/Ambur piiril ja Saturn konjunktsioon Must Kuuga Lõvis. Pluutol opositsioon Charybdisega Kaljukitses.

9.02.1942 – New Yorgi sadamas põles maha luksuslaev “Normandia”. Sednal konjunktsioon Varunaga, orb 1.35; sekstiil Päikesega. Kolmik-Sylla, Charybdis ja Leviatahan – kõik Amburi märgis.

1.11.1948 – Lõuna-Mandzuuria ranniku lähedal plahvatas ja läks põhja Hiina reisilaev, mille pardal olnud rohkem kui 6000 inimesest ei pääsenud keegi, Sedna opositsioonis Merkuuriga. Päikesel kvadratuur Leviathaniga.

3.12.1948 – Sanghai lähistel plahvatas ja läks põhja põgenikke vedanud laev “Kiangya”, surma sai 3920 inimest. Sednal  olulist aspekti ei ole, aga Neptuunil on väga täpne konjunktsioon Ixioniga Kaaludes. Pluutol opositsioon Leviathaniga Veevalajas.
 
26.09.1954 – Tsugaru väinas läks põhja Jaapani praam “Toya Maru”, hukkus 1172 inimest. Sednal opositsioon Merkuur-Neptuuniga, täpne kvadratuur Jupiteri ja täpne trigoon Pluutoga.Veenusel täpne opositsioon Charybdisega Sõnnis, Sylla opositsioonis Leviathaniga Kalades.

Vastupidi näited, kus Sedna aspektid on soosinud laeva pikaealisust.

Üks kuulsamaid laevu, mis on tänapäevalgi veel muuseum-laevana säilinud, oli 1869. aastal ehitatud teeklipper “Cutty Sark”. Laev lasti vette, kui Sednal oli konjunktsioon Chironiga Jäära esimeses kraadis, kvadratuur Charybdisega. Teised kaks laevade õigijat tegid järgmisi seise. Scyllal konjunktsioon Veenuse ja trigoon Jupiteriga. Leviathanil ühendus Poseidoniga Veevalajas, see oli merejumala ja esmase kaose kokkulepe, mis tagas laevale pika elutee. Oma tugeva panuse andis  Päikese ja Oceana ühendus Amburis.
Laev oli ekspluatatsioonis kuni aastani 1954, mil ta muudeti muuseumiks Greenwitchis. Vaatamata mõnedele pingeaspektidele nataalis, laev siiski elas üle mitmekordselt kõik ohud ja hukkumise võimalused. Tavaliselt loetakse laeva keskmiseks eluaja pikkuseks ca 25-30 aastat. Tänapäeval on seda piiri tänu tehnoloogia arengule nihutatud 40-aastani. Mais 2007 toimus laeval tulekahju, Sednal kvadratuur Saturni ja Neptuuniga. Päikesel kvadratuur Pandoraga. Veenusel konjunktsioon Varunaga Vähis ja Chaosel konjunktsioon Charybdisega Kaksikutes.

Väike merenduse varia

Peale otseste õnnetuste ja katastroofide, on Sedna ka  seotud muude merenduslike tegemiste ja sündmustega. Paar näidet Eesti ajaloost.

22.01.1538 – Saare-Lääne piiskop andis loa  Kõpu tuletorni parandamiseks ja kõrgemaks ehitamiseks, Sedna opositsioon Estoniaga.
30.08.1854 – Krimmi sõda: Inglise ja Prantsuse sõjalaevad, et takistada Venemaa kaubandust ülemeremaadega, ristlesid Pärnu rannikul ja lahes. Uulu rannas hävitati kõik paadid ja laevad. Sednal väga täpne sekstiil Estoniaga. Estonial konjunktsioon Põhjasõlmega Sõnnis.
27.09.1919 – alustas õppetööd Tallinna merekool. Sednal kvadratuur Estoniaga ja Estonial konjunktsioon Pluutoga Vähis, Estonial poolsekstiil Neptuuniga.

9.06.1932 – alustas reisi esimene kaugpüügiks Atlandi ookeanil mõeldud kalalaev “Eestirand” Sednal konjunktsioon Estoniaga Jääras.
21.05.1946 – asutati iseseisev Mere ja Jõelaevastiku Tööliste Ametühingu Eesti Vabariiklik komitee. Sednal konjunktsioon Varuna-Estonia ühendusega Jääras, Estonial kvadratuur Saturniga, Estonial sekstiil Põhjasõlmega.
5.04.1949 – Kärdlas asutati Hiiumaa esimene kalurikolhoos “Hiiu Kalur”. Sednal trigoon Estoniaga.

Sedna seisud laeva kiilu või vettelaskmise kaartides on üheks oluliseks viiteks laeva tulevase elutee läbimisel. Aga kindlasti mitte see peamine ja ainus. Aga järgmised kaks näidet annavad nähtavasti võtme arusaamale, et Sedna ja üldse teised SDO grupi asteroidid, nad eredalt esinevad maailma tavasündmustes ja ei kerki alati esiplaanile olulistes ja suurtes tegudes. Maailma esimese tuumareaktori töölerakendamine 2.12.1942.a. Chicagos. Sednal täpne kolmekordne ühendus Hylonomega (kentaur, mille võtmesõnaks on hukkunute taganutmine) ja Varunaga (võtmesõnaks oleks millegi uue loomine, mida hiljem saadab skandaal või kurikuulsus, ülemaailmne laialt tuntus). Reaktori käivituse kaardis on Sedna pealegi veel otse MC-l. Hästi kõnekas ühendus. Aga esimese aatompommi katsetusel, Hiroshima ja Nagasaki aatompommi lõhkemisel Sedna mingit olulist väljapaistvust ülesse ei näidanud.

Üldiselt tuleb Sednat vaadelda ülemaailmise arengu kontekstis. Kui Sedna oli Kalades (1630-1865), siis sellel ajajärgul hoogustus salaühingute tekkimine. Suur Prantsuse Revolutsioon. Tekkis idee suurest globaliseerumisest. Sedna Jääras (1865-1967) tõi kaasa kõige suuremate sõjaväe üksuste tekke, leiutati massihävitus relvastus, toimusid kõige verisemad sõjad, hukkus väga palju inimesi. Kogu tehniline areng oli suunatud relvastuse arengule. Sedna sisenemisel Sõnni märki (1967) tõi kaasa relvastuse vähendamise protsessi, kokkulepete sõlmimine. Inimkond hakkas aru saama, et sõjad ei too kasu. Algas võitlus ülemaailmse vaesumise likvideerimise eest. Põnev on ka Sedna mütoloogias – Sedna kättemaks inimkonnale tema pattude eest. Sednast lähemalt ja pikemalt saab meeldetuletuseks lugeda blogi arhiivist, alates 5.06.2009.a. Aga läheme peateemaga edasi.

järgneb...

pühapäev, 20. september 2015

Valge laev - 4



Asteroidid, nagu alati, on head lisafaktorite näitajad ka laeva kiilupanemise kaardis. Laske silmadel üle käia ja te leiate, et detalid on kõnekad ja neil on oma roll ning oma sõna kaasa ütelda.

Päike konjunktsioonis Requimiga Kaaludes
Päike kvadratuuris Charybdisega Kaljukitses
Poseidon konjunktsioonis Karma ja Must Kuuga Kaaludes
Poseidon konjunktsioonis Leukotheaga Kaaludes
Marss konjunktsioonis Atlantisega Lõvis
Saturn konjunktsioonis Leviathan + Rip`ga Neitsis
Merkuur konjunktsioonis Stormiga Skorpionis
Moira konjunktsioonis Uraaniga Skorpionis
Memoria konj. Jupiteriga Neitsis

Leviathan konjunktsioonis Saturniga Neitsis
Leviathan konjunktsioonis Sirene, Pandora ja Rip`ga Neitsis
Scylla konjunktsioonis Hel, Sekhmet ja Njordiga Kaljukitses
Selenal täpne opositsioonis Oceanaga Vähis
Estonia konjunktsioonis Hylonomega Vähis
Estonia opositsioonis Charybdisega Veevalajas
Odysseus konjunktsioonis Veenusega ja sekstiilis Põhjasõlmega
Ulysses opositsioonis Chaosega

Atlantis, peale ookeani enda, sümboliseerib, viitab ka vastutusele. Mütoloogias on teada, et legendaarse Atlantise hukutas liigne ülbus, kõrksus, samastumine Loojaga. Marsi ühendus Atlantisega viitab, et laev võtab kanda liigse uljuse, trotsi ohtude ja tingimuste eiramise enda peale, mis võib viia õnnetusteni. Ühendus Lõvis lisab sellele juurde uhkuse tunde, et „olen merede kuningas“(Läänemerel).
Moira (saatuse jumalanna) on ühenduses Uraaniga Skorpionis, Päike ühenduses Requimiga (mälestus), Lacrimosa (lein) ühenduses Karmaga Neitsis. Hel (põrgu) ühenduses Scyllaga (laevaõgija) Kaljukitses, Hylonome ühenduses Estoniaga Vähis. Mnemosype ja Protea Kaaludes, laevahuku Päike tuli sinna! Pandora ühenduses Saturniga, Louhi (surnuteriigi jumalanna) ühenduses Gravesiga (haud) Lõvis.Odysseus (kreeka) sümboliseerib reisimist. Ladina vaste on Ulysses. Mõlemad asuvad Skorpionis ja Odysseus ühenduses Veenusega.  Paljuvõitu „kurje“ ühendusi, et see õnnelikuks alguseks laevale oleks!


Laeva ehitusnumber oli 590. Taevas on selle numbri all asteroid Tomyris, mis kiilukaardis asus 14 Skorpionis ühenduses Stormiga. Nimetus Tormyris kangesti kõlab eesti keeles kui torm? Kui võtta nii, et laev on Kaalud, Päike seal, siis teine märk on rahamärk. Ühendused Merkuur-Uraan-Storm ja Tomyris sümboliseerivad raha teenimist, aga märgi salapärasus, tema saatuslik olemus viitab, et raha ka hukutab. Ja üheks hukutajaks peale kasumiahnuse olid ilmastikuolud. Ahnust sümboliseerib Midas, mis oli ühenduses Marsiga. Aga Marss majanduses, mida ju laevandus on, esindab avantüüri, riski. Midasel on ka täpne kvadratuur Uraaniga. Sümboliseerib äkilisi muutusi finantsides.

Huvitav ka see, et ilmastikku, selle muutlikust merel sümboliseeriv asteroid Protea ja Mnemosype (mälestus) on kiilukaardis 4 Kaaludes. Hukkumise ajal asus sinna Päike. Kindlasti on oma osa sel ööl ilmastiku tingimustel, kuid need ei olnud nii rasked või äärmuslikud, et oleksid kujutanud laevale suurt ohtu.

Saturni ühendus Leviathani, Pandora ja Rip`ga on juba ise kurjakuulutav, näitab salakavalat konstruktsiooni nõrka kohta. Kus oli laeva kõige nõrgem koht, asteroid Achilles asus 4 Skorpionis, nõrk koht salapärane, pole näha, on sügaval peidus, ühenduses Veenusega ja sektsiilis Jupiteriga. Kui Päike Kaaludes on sama, mis esimeses majas, siis teine märk või maja on tema kere, korpus. Achilles viitakski nagu korpuse mingi osa nõrkusele või nähtamatule defektile? Ja Neitis märk oleks sel juhul XII maja, kuhu on peidetud kõik varjatud ja salajane laeva ehitamisega seotud nüansid.

Achillese side Veenusega, planeet on pagenduses, kvadratuuris Marsiga, ehk on see viide kiilupanemise tseremoonial valitsenud õhkkonnale? Kiilu Põhjasõlm on Jupiteri ja Musta Kuu keskpunktis Neitsis. Mis see võiks meile öelda? Achilles on opositsioonis Sednaga Sõnnis.

Peale õnnetust väideti, et laeva visiir ja pealesõidurambi konstruktsioon ei vastanud kehtivatele reeglitele. Esiteks asus ramp visiirile liiga lähedal ja kokkupõrke korral poleks see pakkunud seda lisakaitset, milleks ta oli ette nähtud. Teiseks oli rambil ja visiiril ühine lukustussüsteem, kuigi oleks pidanud olema eraldi.  

„Estonia“ tehniline seisukord ei olnud eriti kiita. See oli fakt, millega enam-vähem kõik tagantjärgi on omaks võtnud ja sellega leppinud. Vaidlusi tekitas ainult küsimus, kui viletsas olukorras ta 27.septembril 1994 ikkagi oli. Olenemata sellest, kui merekõlbulik ta just sel konkreetsel päeval oli, ei olnud „Estonial“ tegelikult serfikaati sõiduks rannikust kaugemale kui 20 meremiili (37,4 km). See tähendab, et ta oleks napilt tohtinud sõita Helsingi ja Tallinna vahet. Stockholm-Tallinn liinil seda laeva kasutada ei tohtinud.

Omanik jättis laeva hoolduse ja ohutuse nõuded tahaplaanile. Sellest oli omal ajal ka meedias palju juttu, et kasuahnus surus hooldamise ja ohutuse reeglid tahaplaanile. Teisalt väideti, et kapten Andresson oli range, väga nõudlik ja täpne mees, kes ei oleks tehniliselt korrast ära oleva laevaga merele läinud. Aga kui kõrgemalt poolt kästi?

Iseenesest eiravad kõik seda tüüpi parvlaevad pisut füüsika seadusi, sest nad ehitatakse suhteliselt väikese süvise ja kõrge veepealse osaga. Asja ei tee sugugi paremaks see, et autotekk on suur ja avatud, asub ülalpool veepiiri ning piisab juba üsna väikesest kogusest sinna sattunud veest, et laeva püsivust destabiliseerida. Põhjus sellise konstruktsiooni kasutamiseks on lihtne – autosid on vaja mahutada võimalikult palju, nad tuleb kiiresti peale ja maha laadida, laev peab olema kiire (21-23 sõlme), aga seejuures ökonoomne.

6.märtsil 1987.aastal hukkus 193 inimest, kui Inglise parvlaev „Herald of Free Enterprise“ (tõlkes vabaettevõtluse heerold) 91(!) sekundi pärast (teistel andmetel viis minutit) Belgia Zeebrugge sadamast lahkumist keeras end küljele ja madalas vees põhja vajus. Põhjus – lahti unustatud vööriramp. Vesi, mis sõitu alustades sattus autotekile, viis laeva tuulevaikuses sekunditega põhja. Hiljem selgus, et laev sõitis tihti lahtise vööriluugiga, rikkudes jämedalt ettekirjutisi. Hiljem või varem oleks õnnetus juhtunud.  

Vaatame kiilu panemise kaarti edasi. Merkuuri ja Uraani ühendus Stormiga Skorpionis. Viitab ühest küljest laeva tehnilistele uuendustele, navigatsiooni ja elektronilistele süsteemidele. Teisalt reisil ette tulevatele ootamatustele, mille põhustavad erinevad asjaolud – karile sõit, rikked, muutlikud ilmaolud, tormist mõjutatud rikke ilmnemine jms. Võib ka tähendada mõningate ehitusnormidest kõrvalekaldumist. Marsi kvadratuur Uraaniga on hoiatus, ebaõnn, võimalikud edasised raskused.

Märkimata ei saa ka seda, et Pluutol oli täpne kvadratuur Nessusega Vähis, hoiatus, et meresõiduga nalja ei tehta ja Varuna kvadratuur Karmaga Neitsis. Kas need ohumärgid ja viited annavad alust ette näha 14 aasta pärast, et laev kurikuulsa ja ohvrirohke sündmusega maailmas tuntuks saaks? Sellele viitab kindlasti hukkumise aja Päikese ja asteroid Estonia ühendus, et maailm kuuleb ja saab teada nii laevakatastroofist kui ka sellisest riigist, mis kannab laevaga ühte nime.

Nessusest natuke lähemalt. Kentaur seob oma orbiidiga Saturni ja Pluutot. Nessus ja Pluuto kohtuvad iga 240 aasta pärast. Viimased kohtumised olid 8.12.1753 (11.34 Ambur) ja 27.11.1995 (0.40 Ambur). Nessuse transiidid võivad tekitada tundeid ja emotsioone, et midagi on defektiga, vigastatud, monstrum. Nessuse puhul tuleb meil silmitsi seista sügava valuga ja selles olukorras võtta vastu otsuseid, kuid need otsused on sageli ebaloogilised, tulenevad psüühika samast seisundist, mis tekitab „võitle või põgene“ otsuse tegemise vajaduse. Nessus aitab eristada reaalsust näilisest reaalsusest. Nessust nüüd seostada laeva sünniga on keeruline. Tema kvadratuur Pluutoga – ehk kättemaks, et eirati reaalsust, läbi Pluuto tranformatsiooni.

Liigseid pingeid, mis näitaksid laeva saatusele karme aegu, neid planeetide poolt väga palju polegi. Marsil kolm kvadratuuri, Päike nõrgalt aspekteeritud. Kuid nähtavasti juba sellest piisas, et laeva edasine ehitamine koos vettelaskmisega pani aluse ohtudele, mis siis realiseerusid 14 aastat hiljem. Mereasteroidid teevad aspekte, mis ei tõota head. Kuid surma ja leina sümboliseerivad on üsna jõuliselt esindatud. Selline siis mõttekäik kiilu panemise kaarti vaadates. Olulisemaks aga peetakse laeva vettelaskmise ja ühtlasi ristimise, laevale nime andmise horoskoopi. Kes oli laeva ristiema, seda ei õnnestunud välja selgitada.

Näiteks „Costa Concordia“ ristiema oli tuntud supermodell Eva Hertzigova. Laeva ristimispäev oli 7. juuli 2006.a. Ristiema eesnimi Eva taevane peegeldus oli null kraadi Lõvis ja tegi ühenduse Merkuuriga.Concordia ühenduses Genuaga (laeva vettelaskmise koht) Neitsi alguses, Italia ühenduses Neptuuniga mis opositsioonis Marsiga. Veenus asus 16 kraadi Kaksikutes ja oli kvadratuuris Uraaniga.Siin on Päikesel juba täpsem ühendus Anubisega. Atropos on täpses ühenduses Saturniga Lõvis. Huvitav ka see, et ristiema Eva Herzigova kosmogrammis on Päikesel täpne konjunktsioon asteroid Concordiaga Kalades ja Scylla teeb opositsiooni Genuale. Ja tema Saturn on laeva ristimise Veenuse peal. Ristiema nataali Veenus on laeva ristimise Uraani lähedal ja opositsioonis laeva vettelaskmise Päikesega. Eval on kaardis Veenuse ja Neptuun- Must Kuu vahel kvadratuur, laeval (vettelasmisel) aga trigoon. Kusjuures Eva Veenusel on see kvadratuur Musta Kuuga täpne. Sarnaselt peaks „Viking Sally“ ristiemal samuti olema laevaga seoseid.

Kuid „Titanicu“ dokfilmi vaadates, kus mainiti, et laeva vettelaskmisel unustati Neptuuni auks šampuse pudel vastu laeva vööri puruks lasta hoopiski ära. Selline asi ei saanud õnne tuua, kui see väide ikka paika peab, et polnud mingit šampust. Järsku ka „Viking Sally“ vettelaskmisel polnud seda tseremooniat, kuigi väheusutav.

järgneb...

pühapäev, 13. september 2015

Neitsi valgus

Neitsi päikesevarjutus: Neitsi Valgus

13. september 2015 9:55

Päikesevarjutusega 20° Neitsis hakkab taevane neitsi meie planeedile oma tervendavat valgust heitma! Kui varjutuse energia kiirgub Uraanile ja asteroid Chiron’ile, mis on astroloogias tuntud oma suure tervendava mõju poolest, algab hiiglaslik tervise ja teenimise revolutsiooni tsükkel. Kosmos sepitseb meie vabanemist haigustest, töörügamisest, väärteadustest ja mittetoimivatest valitsemissüsteemidest. See varjutus kiirendab globaalset terviserevolutsiooni, mida kuulutas Jupiteri sisenemine Neitsi märki. Loodus, teadus ja teadmised jõustavad meid peagi rohkem kui kunagi varem. Valmistuge neitsi valguse vastuvõtmiseks!
Ma ennustan järgmisi teemasid ja kogemusi meie eludes ilmnemas järgmise kuue kuu jooksul:

positiivsed muutused tervises, teenimises, elukutses ja sissetulekutes;
oskuste täiustamine läbi ümberõppe, mentorluse ja vaimse inspiratsiooni;
kaksiktervendajate, teenijate ja tervendavate ainete müstiline saabumine;
mitme inimesega tööprojektide õitseng rõhuasetusega tehnoloogial;
toitumisalane valgustumine, mis inspireerib positiivseid muutusi dieedis;
kognitiivsete võimete ja soorituse metafüüsiline täiustumine;
kohaliku töö ja teenimisega seotud võimaluste ja võrgustike avardumine;
võltstervendajate, vaimsete teejuhtide ja teenusepakkujate paljastamine;
vaimsele tervisele ja tervenemisele keskendunud teaduslikud läbimurded;
tootlikkuse, efektiivsuse, soorituse ja täpsuse suur kasv;

suur sotsiaalne külgetõmme ravimtaimede, meditatsiooni ja looduslike teraapiate suunas;
ootamatu joondumine vaimselt laetud teenimise teeradadega;
hädasti vajatud toitainetega küllastamise teraapiate alustamine;
valitud ametnike sõnade ja seisukohtade kriitiline mõõtmine;
õnnelikud ühendused kohalike tööandjate ja teenusepakkujatega;
laste ja noorte täiskasvanute elu ja töö oskuste kiire areng;
teenimise tulus avardumine läbi tehnoloogia kasutamise;
vaimselt kasulik areng, mis on üle omavahelisest kriitikast;
loomade kannatustele keskendunud suurenenud teadlikkus ja aktiivsus;
uute positiivsete tervisepraktikate integreerimine oma igapäeva režiimi;

Meelte kooskõla

See varjutus toimub ühes Neitsi meelte kraadides, seega on selle energiat üsna selgelt tunda meie meeltes, seda isegi telepaatilises ulatuses. Kosmos ergutab meid kasutama oma meeli uutel ja kõrgematel viisidel, mis loomulikult toovad kaasa suurema tulemuslikkuse, tootlikkuse ja vaimse valgustatuse. Meie meeled on üksteisega sünkroonis nii, et meie võime paarides või meeskondades töötada on jumalikult võimendatud. On mõistlik luua, vastu võtta ja uurida uusi teenimise, teaduse ja osavuse vorme, mis tuginevad rohkem vaimsetel oskustel ja võimetel, sest see laseb neitsi valgusel meie tööelus täielikult ilmneda. Kaks meelt on parem kui üks ja peagi töötavad nad kui üks…

Ülestõusmise teenimine

Raskete katsumuste kontekstis, mis maa peal avanevad, aitab see energia meil koordineerida, teha koostööd ja õnnestuda suurtes jõupingutustes, mida need ajad meie ette on seadnud. Selle varjutuse energia astub vastu kõigile tegevuseta kätele ja hõivamata meeltele nii, et kõik inimesed läheksid üle teenimise ideaalsetele vormidele, mis resoneeruvad tungivate sotsiaalsete vajadustega, nende vaimse auastme ja nende maiste ambitsioonidega. Neitsi päikesevarjutus märgib suurepärast aega, mil tõsta või muuta oma teenimise rada vastavalt vastupandamatutele mõtetele, vääramatutele tõenditele, targale nõule ja müstilisele inspiratsioonile. Ülestõusmise tee on kõige armsam, kui te teete tööd, mida Jumal tahab.

Töökoha muutused

Kui meie töökoht oleks kaardipakk, siis see varjutus segab seda. See tähendab, et me võime oodata positiivseid, kõrge sagedusega muudatusi oma tööelus. See tähendab uut töökohta, uusi töökaaslasi, uusi ülemusi, uusi kliente, uusi teenimise kohustusi, uusi treeningupartnereid või nõudeid, uut töö asukohta, uut palka, uut ametialast potentsiaali ja uut tunnustust. Läbi Neitsi alalise püsimatuse pidage meeles, et see on suurepärane kosmiline aeg, et arendada oma teenimise teed. Olge hoolsad arendades vajalikke oskusi ja teadmisi, mis aitavad teil maailmale rohkem pakkuda. Neitsi valgus õnnistab kõiki elatisi.

Teenimise meisterlikkus

Neil, kes on leidnud oma püha töö, on see aeg, mil kosmos tõukab neid tagant läbi maagiliselt sünkroonsete kogemuste seeria uutesse teenimise meisterlikkuse kõrgustesse. Oodake oma oskuste, teadmiste, tehnikate ja edu suurenemist nii nagu ei kunagi varem. Kui see toimub, olgu teil selge jumalik ootus: et me kõik kasutame oma teravnenud andeid kõigi inimeste kõige kõrgemaks hüvanguks. See kehtib eriti tervendajate suhtes, kes neid ridu loevad, sest maailm vajab hädasti teie püha teenimist. Avage usalduse ja kindlusega uued ametialased trajektoorid, mis teie ette ilmuvad. Jumal viib teid kokku äärmiselt kõrgete omadustega inimestega ja toetab teid nii, et teie töö võiks olla edukas ja enamikule kasuks. Tundke ära jumalikud ühendused, mis ilmnevad, andke Jumalale selle eest au ja tehke koos harmooniliselt oma suurimat tööd.

Laste tervenemine

Vaimne sõda on võtnud suurt lõivu maailma laste terviselt. Laste haiguste statistika pole varem kunagi nii suur olnud, kuid Jumalal on selle vastu abinõusid. Laste haiguste põhjused, seda eriti neuroloogilises kontekstis, saavad kogu maailmas nähtavaks sama selgelt kui päike pilvitus taevas. Vaieldamatud biomeditsiinilised kinnitused ja statistilised vastavused jõustavad kodanikke rahvusvaheliselt ühinema korporatsioonide poolt loodud mürkide ja haiguste allikate vastu. Kui meediamaastikul ringlevad uued teadmised tervise kohta, siis kohandage kiiresti oma ostuharjumusi, oma tervisepraktikaid ja oma sotsiaalset aktiivsust, et paljastada haiguse allikad ja tõsta teadlikkust ravi osas. Sellest tsüklist saavad lapsed parima osa.
 
Jumalikud mõõtmised

Neitsis on kõik asjad mõõdetud, katsetatud ja eksperimenteeritud. Me siseneme kosmilisse tsüklisse, kus aus mõõtmine, range testimine ja loogiline eksperimenteerimine teenivad oluliselt meie ühiseid huve. On aeg, et me kõik muutuksime rohkem teaduslikeks, sest Jupiteriga Neitsis ja selle uue varjutuse tsükliga, võib teadus päästa olukorra. Universum kutsub meie mõistust üles, et mõõta tervise, toitumise, vormisoleku, inseneriteaduse, tootlikkuse ja vaimsete praktikate kõige peenemaid detaile. On aeg peen-häälestada oma elud igasuguses vormis jumalikele mõõtmistele, et meie tulevikku optimeeritaks kõige kõrgemas võimalikus ulatuses. Numbrid kumavad jumalikest teadmistest ja pange kindlasti tähele müstilisi paare, paralleele ja valemeid, mida jumal meid nägema juhatab

Zeusi aktiveerumised

Astroloogias on teatud Apollo asteroid, mis sümboliseerib äärmiselt heasoovliku jumaluse „Zeus’i“ mõju. Need, kes on sündinud aastatel 1980-1984 leiavad oma sünnikaardis Zeusi Neitsi 18° ja 22° vahelt, mis tähendab, et see varjutus toimib kui nende Zeusi energia ja potentsiaali võimas ärataja. Ma tõlgendan seda nii, et uinuvas olekus tervendajad tuuakse täielikku teadlikusse, et teatud tervendajate puhul toimuvad energeetilised aktiveerumised, mis teevad võimalikuks üleloomulikud tervendajavõimed, mis on olnud nende geneetilistes koodides uinuvas olekus ja et tekivad ja arenevad võimsad elumuutvad suhted tervendajate, teadlaste ja nõuandjatega. Kui te sündisite nendel aastatel, siis olge teadlikud, et see varjutus „süütab“ teie Zeusi…

Varjutus Chiron’i vastas

Päikesevarjutus 20° Neitsis toimub täpselt asteroid Chiron’i vastas, mis asub retrograadsena 19° Kalades. Astroloogias sünkroniseerivad vastasseisud katalüütiliste sündmustega, mis võivad äratada raskeid olukordi läbi vabastamise energia ootamatu sisselaskmise. Minu jaoks sümboliseerib see joondumine jumalikku jõustamist kestvate meditsiiniliste tragöödiate vastu, mis on meie planeedil pärssinud miljonite hingede elukvaliteeti. Selle varjutusetsükli jooksul naudime me kauaoodatud meditsiinilisi läbimurdeid, mis viivad tragöödiad ja meditsiinilised ummikud tõelistele, edasiviivatele tervenemise radadele. Kuna need kraadid on seotud vaimse tervise, laste toitumise ja teenuste ning ressursside heategevusliku jaotamisega, siis muutuvad need mõjukateks teemadeks. See varjutus toob armu „vähimatele neist“ ja neile, kes kannatavad olles maailmast eraldatud. Taevas ei unustata kedagi.

Uraani üllatused 

Kõige võimsam aspekt, mida see varjutus teeb teisele planeedile meie süsteemis, on see, mille ta teeb retrograadsele Uraanile, mis on praegu täpselt 19° Jääras. Nende kahe erineva energia süntees saab oma mõjus olema eksootiline, võimas, mitmemõõtmeline ja puhastav. Üle kogu maailma toimub massiline energeetiline tervenemine, et vabastada ja kaitsta inimesi haigusi tekitavate mõjude eest. Seda võiks pidada massiliseks eksortsismiks, mille tulemuseks on tervenemine ja optimeeritud tervis. Tänu Saturni transiidile läbi Skorpioni on energeetilisi haigusi väga ohtralt. See joondumine näitab ennast kui universaalset ravimit, et ravida neid, kes ikka veel kannatavad astraalsete tervisehädade käes, millega ma olen üsna tuttav. Uraani energia segatuna Neitsi valgusega on maailma jaoks sügavalt puhastav. Elage vastavalt sellele.

Kuldsed projektid

Jupiteri mõjuga 7° Neitsis selle varjutuse ajal räägib Kosmos suurtest varandustest, mida külvata ja koristada läbi jumalikult korraldatud arendusprojektide, tervendusprojektide, kunstiprojektide, põllumajanduslike projektide, teaduslike projektide, humanitaarabi projektide, telekommunikatsiooni projektide, parimate meistri/õpipoisi suhete, parimate lepingute, parimate praktikandikohtade, VIP teenuste vahenduste ja tulutoovate kaubamärkide toetamise. Need potentsiaalid on kättesaadavad kõigile, kuid kõige meeldivamat edu saavutavad need, kellel on kõrgeim vibratsioon ja eesmärgid. Projektid, mis teenivad inimkonna huve kõige tõhusamalt, on need, mis saavutavad erakordset tulu, sest Taevas toetab nende edu.

Teadmiste nõustamine

Suur osa varjutuse aardest filtreerub meie ellu teadmistel põhineva nõustamise kaudu. Teadmiste nõuandja tuleb väärtuslikust inimallikast, kuid ka heatahtlikest vaimsetest allikatest. Kohati räägivad meiega paljud ilusatest eluvormidest looduses, sest see on ka avardunud suhtlemise tsükkel taimede ja loomadega. Järgmise kuue kuu jooksul hoidke oma meeled avatuna, väljaspool jäiga skeptitsismi piire, et hea ja erakordne nõuanne leiaks teid läbi usaldusväärsete teenijate ja partnerite. Tarka nõuannet on sajandite jooksul hinnaliseks pidanud kuningad, kuningannad ja eliit. Nautige ja õitsege selle õiglasest osast, mis teie osaks saab.

Neitsi valgus

Iidsed legendid räägivad teatud jumalanna, keda tuntakse Astrea nime all, tagasitulekust. Teda austati kui süütuse ja puhtuse jumalust ja tunnustati kultuurilise uuenemise, mis leidis aset Euroopa Renessansi ajal, autorina. Vastavalt müütidele elas Astrea kunagi maa peal keset surelikke, kuid kui inimkond muutus liiga paheliseks, tõusis ta üles Neitsi tähtkujusse. Suure enesekindlusega tõlgendan ma seda päikesevarjutust Neitsis, kui märki Astrea tagasitulekust, mis on oma olemuselt tohutult mentaalne ja telepaatiline, vähemalt mõneks ajaks. Kui puhastuvad meeled, puhastuvad ka elud ja töö. Neitsi valgus siseneb meie meeltesse, et inspireerida valgustunud eluviisi. Kuigi maa peal on segadus, uskuge tuleviku renessanssi.

Kakskümmend pärli

Ma ei soovi midagi enamat, kui et te kõik selle varjutuse tsükli ajal naudiksite suurimat edu, nii maist kui ka vaimset. Ma palvetasin Jumala poole, et ta annaks mulle kakskümmend tarkuse pärlit, mida jagada ja mis tooksid meile kõigile kasu kogu selle Neitsi tsükli jooksul. Siin nad on:
Pöörake suure hoolikuse ja vastutusega tähelepanu detailidele;
töötage hästi koos heade inimestega, keda te tulevikus kohtate;
olge alandlikud suures edus, millega teid premeeritakse aastatepikkuse pingutuse eest;
järgnege sünkroonsustele, mis keerlevad number kahe ümber;
puhastage kriitika oma meelest, mis kahjustab teist;
olge suurepärane alandlikes asjades, et teid tulevikus edutataks;
võtke ennetavaid abinõusid pikaleveninud negatiivsete terviseprobleemide suhtes;
tõeliseks tervenemiseks pöörduge kõigepealt ja ennekõike emakese looduse poole;

tehke oma päevad nii tõhusaks ja produktiivseks kui võimalik;
õppige sammu pidama positiivse uue töö sagedusega;
palvetage paaris või gruppides, et eemaldada kõik takistused;
kindlustage olulise toitumise paras tarbimine;
hoiduge asjadest, mis on teie tervisele kahjulikud;
ärge sööge midagi, mida on pihustatud pestitsiididega;
ärge sööge geneetiliselt muundatud toitu;
olge järjepidevad ja teaduslikud kõigi tervise ja vormisoleku eesmärkidega;
vallake samaaegselt mitme asja tegemise kunsti;
ärge kartke muuta elatise teenimise viisi, praegu on hea aeg;
pidage meeles, et puhtus ja ülestõusmine käivad käsikäes;
tervendage nii palju, kui suudate, pidades meeles, et ka sõnad võivad tervendada.
Kosmilises teenistuses,

Astroloog Salvador Russo

Tõlkis Tiina Mills

esmaspäev, 7. september 2015

Valge laev - 3



Laeva omanikud

Enne, kui laevale kiil pannakse ja ehitus lahti läheb, toimub laevaehituse tellimise lepingu allkirjastamine. See toimus 11.09.1979. aastal. See kuupäev on praeguseks küllaltki kurikuuluseks saanud. Riigipööre Tsiilis (1973), Ameerikas kaksiktornide hukk (2001), meil Kurkse väina tragöödia (1997 ). Lepingupäeval tegi Päike ühenduse Merkuuri, Veenuse ja Saturniga Neitsis ja see nelik kvadratuuris Neptuuniga Amburis. Kuu (keskpäev) kvadratuuris Jupiteriga. Põhjasõlmel ühendus Musta Kuu ja Leviathaniga Neitsis. Marsil täpne opositsioon Charybdisega Kaljukitses. Jupiteril ühendus Karmaga Lõvis. Tellija oli Soome firma, Veenusel täpne opositsioon Suomiga Kalades.Tugev on maamärkide ülekaal, eriti Neitsi.See Neitsi märk figureerib pidevalt laevaga seotud asjades! Veel üks tähelepanek, tellimuse Merkuur samas kraadis, kus asub EW tõusumärk!


Laeva tellija oli Soome laevakompanii Rederi AB Sally. Ehitas Saksa firma Meyer Werft, Papenburgis (Meyer Werft-Jos.I. Meyer Gmb H&Co) 1980.aastal. Ristimisel anti nimeks „Viking Sally“. Tol ajal oli see Läänemere uhkeim ja moodsaim reisipraam.
„Viking Sally“ nime all sõitis 1980-90 liinil Turu-Stockholm. 1990.a. samal liinil „Silja Star“ nime all. 1990-92 kandis nime „Wasa King“ ja oli liinil Vaasa-Uuemaja vahel. Eesti ostis laeva 1992.aastal. Laev kuulus Rootsi firmale Nordström & Thulin AB ja Eesti Merelaevanduse ühisfirmale. „Estonia“ sõsarlaev oli „Diana 2“, ehitatud 1979.a. ja kandis hiljem nimesid „Vironia“, „Mare Balticum“, „Meloodia“, ARV1, „Bluefort“.

„Viking Sally“ kiilupanek

Laeva saatust, tema teenistuskäiku ja eksisteerimise ajalist pikkust saab vaadata tema ehitamise asjaoludega. Algab laeva elu kiilu panekust, see oleks nagu eostusakt. Siis pannakse kiilu sisse rahamünt, et kotermann rahul oleks. See on väga vana traditsioon ja seda tehakse tänapäevalgi pidulikus õhkkonnas. Tänapäeval vaevalt enam keegi sellist laevavaimu tunnistab, kes hiirena trümmis pidavat krõbistama. Omal ajal temasse usuti ja teati rääkida, et kui kotermann vanaks jääb, ei suuda ta tormiga masti kinni hoida ning tuulte meelevalda jäänud laev hukkub. 

Toimus kiilupanemise tseremoonia 18.oktoobril 1979.aastal. Saksamaal Papenburgi laevaehituse verfis. Sellele ajale tehtud kosmogramm (aega kahjuks ei tea) peaks näitama laeva edasist eluteed. Kui Päike sümboliseerib laeva ennast, siis tema ühendus Pluutoga viitab juba ette teatud saatuslikusele. Ühendus võib ka seda tähendada, et laeva eksisteerimise ajal ta mitmeid kordi vahetab nime, omanikke ja liinireiside marsruute. Laeva vettelaskmisel oli Päikesel Pluutoga 163-ne aspekt, mida nimetatakse Marsi Koeraks. Sümboliseerib nii köitvust kui ohtu.

Laeva võib sümboliseerida ka Kuu, mis oli (keskpäev) ühenduses Saturniga Neitsis. Sama seis kordus ka vettelaskmise ajal, samuti Neitsis. Kiilu panemise päikesemärgi valitseja Veenus on Skorpionis pagenduses, sekstiilis Põhjasõlmega. See esialgu midagi halba ei tõota. Must Kuu ja Karma on ühenduses kiilupanekule eelnenud kuuvarjutuse kraadiga (13 vir, 6.09.1979). See olulisel määral pani paika laeva edasise eksisteerimise. Varjutused ja Must Kuu olid edaspidi üheks tähtsaks teguriks laevahukus. Marsil lähenev trigoon Neptuuniga, Lõunasõlm 7 kraadi Kalades. Sinna kraadi jõudis suurõnnetuse ajal Saturn. 

Vaatame, kas kiilukaardis on ette näha laeva saatuslik lõpp. Laeva eluaega näitab planeetidest eelkõige Saturn, kui aja valitseja, mis kiilukaardis asub 21 kraadi Neitsis. Hukkumise ajal oli ta vastasmärgis, möödunud oli 14 aastat ja hukkumise aja Saturn sattus täpselt laeva kiilupanemise Põhjasõlmele. Saturn sümboliseerib ka laeva ehituse tugevust. Aeg, Saatus ja Karma.

Merendusega saab seostada üsna paljusid astroloogias kasutatavaid sümboleid. Kõige peamine on siis Neptuun, mille valitsuse alla kuulub kõik merega seotud. Lisaks siis peaplaneedile rida väiksemaid taevakehi. Need taevased detailid üheskoos on olulised terviku osad. Nii nagu meri koosneb veetilkadest, on ka taevased „tilgad“ suure terviku osad. Neist „tilkadest“ moodustub suur mosaiikne pilt ehk tervik. Igat „tilka“ ehk taevast detaili saab eraldi uurida ja vaadata kuidas ta sobitub suurde mosaiikpilti. Igas õnnetuse või katastoofi kaardis näitavad surma ja leina nn. kurjad asteroidid, neid seoseid, mida peamised planeedid alati ei näita või ei ole pealispinnal.

Ülikauge Sedna on samuti läbi eskimote mütoloogia tihedalt seotud merega. Tema osalus polegi nii tühine, kui algul võiks arvata. Peale kauge Sedna on Marsi tagusel orbiidil asuvad ja endas meresümboolikat kandvad asteroidid. Enamik kannab mütoloogiast pärit nimetusi. Vaatleks nendest peamisi, mida nimetatakse ka “laevade õgijateks” (astroloog Peetri väljend). Kurikuulus kolmik on siis Scylla, Charybdis ja Leviathan. Et neist paremini aru saada tuleks tutvuda nende mütoloogilisi nimesid kandvate tegelaste taustaga.

Skylla (Scylla, nr. 155)  - see on kummaline lugu kahest kaunist tüdrukust, kelle jumalik viha koletisteks muutis. Skylla oli merenümf, nii kaunis, et äratas merejumal Poseidoni enda tähelepanu. Amphitritr, Poseidoni naine, märkas oma abikaasa sõgedat armumist ja otsustas kätte maksta. Nii läks ta abaja juurde, kus Skylla kümblemas käis, ja valas vette mürgiste taimede leotist. Kui tüdruk järgmisel korral kümblema läks, avastas ta, et on kohutavalt moondunud: seal, kus olid olnud tema alajäsemed, oli nüüd hulk koerakäppi. Õudusega vette vaadates nägi ta, et talle vaatab vastu mitte üks, vaid kuus pead, igaühel kolm rida kihvu. Pole raske arvata, et Poseidoni kirg armukese vastu jahtus kiiresti ning ta pöördus oma naise juurde tagasi.

Teda tabanud muutustest jahmununa viskus Skylla kaljult merre. Poseidon säästis tema elu ning Skylla asus elama koopasse vee ääres, olles seal inimeste pilkude eest varjatud. Tema lahke loomus oli kadunud koos tema iluga ja nüüd ihkas ta inimliha. Sellest ajast peale otsis ta kaladieedile vaheldust, napsates meremehi mööduvatelt laevadelt, mis olid teinud vea ja rannale liiga lähedale tulnud. Kummalisel kombel oli Skyllal armas, kutsikat meenutav klähviv hääl, mis tema tõelisele loomusele ei vastanud. Paljud pahaaimamatud ohvrid, kes liiga lähedale sattusid, haarati laevast või paadist ja näriti puruks.

Skylla välimust siis kirjeldatakse nii – mitme peaga merekoletis, kellel on iga pea lõugades kolm rida hambaid. Naise ülekeha all oli tal koera keha 12 jalaga. Suuruseks hinnati üleloomulikult suur, tema kuue pea kaelad olid nii pikad, et ta sai mööduvatelt laevadelt meremehi napsata. Elueaks arvati olevat, et võlujõuga oli ta neetud elama kauem kui surelikud. Võimete poolest sai Skylla haarata oma kuue suuga meremehi, kes üritasid Charybdise keerisest mööda pääseda. Elupaigaks oli koobas Itaalia rannikul Messina väina ääres, mis eraldab Sitsiiliat Itaaliast. Vastaskaldal aga elas teine koletis – Charybdis.

Nagu müütidega ikka on ka teistsuguseid lugusid. Üks näiteks pajatab, et hoopis armukade Kirke muutis Skylla koletiseks. Kirke oli ka see, kes aitas Odysseusel Messiina väinast läbi purjetada ilma kaotusteta. Veel võib leida sellise loo. Kauni nümfi muutis koletiseks merejumal Glaukos, kui Skylla lükkas tagasi tema lähenemiskatsed. Glaukos palus nõid Kirkelt võlujooki, millega Skylla armastust võita. Selle asemel armus Kirke ise Glaukosesse ja armukadedas raevus mürgitas merevee, mis siis Skylla koletiseks muutis.

Algne lugu aga räägib sedasi: Odysseuse mehed said väina ohtlikusest teada siis, kui oli juba hilja – nad aerutasid rannale liiga lähedale ja kaotasid Skylla kohutavate peadele kuus meest.Odysseus olevat valinud väina läbimiseks siiski Skylla poolse ranniku, sest see sai napsata ainult üksikuid meremehi, kuna veekeeris võis terve laeva alla neelata. Argonautidel läks paremini, nemad pääsesid kaotusteta. Kui Aeneas ja tema meeskond pärast Trooja vallutamist läbi väina sõitsid, olevat jumalik vahelesegamine muutnud Skylla võimsaks kaljuks, mida Sitsiilia ranniku lähedal siiamaani näha võib.

Charybdis (nr. 388). Tema välimus on teadmata, kuid tõenäoliselt oli see jube. Näha oli ainult võimas keeris, mille ta tekitas. Elueaks ilmselt surematu, sest oli Zeusi poolt neetud. Ta võis imeda oma keerisesse terveid laevu. Elas Messina väinas, mere põhjas Sitsiilia ranniku lähedal, Skylla elupaiga vastas. Homerose järgi oli Charybdis Poseidoni enda ja maajumalanna Gaia tütar. Ta varastas Herakleselt kariloomi ning Zeus karistas teda, saates välgunoole, mis paiskas ta meresügavikku. Seal elas Charybdis edasi inimeste eest varjatuna, kohutava koletise kujul, andes endast märku kolm korda päevas, mil ta imes endasse ja väljutas siis jälle tohutud kogused merevett. Niimoodi tekkinud veekeeris ilmus ettearvamatult pealtnäha täiesti tüünel merel, kuid oli nii tugev, et võis terved laevad märga hauda viia. Laevad peavad aga väina läbides ikka veel ettevaatlikult ümber tema sõitma, et mitte põhja minna, ja dilemma, kas valida Skylla või Charybdis, on jäänud tänapäevani üldtuntud kõnekäänuks, mis näitab, et valida on kahe halva vahel. Messina väin on laevade läbimiseks kaunis kehv ja ohtlik koht. Sellest siis need müütilised olevused.

Astroloogias sümboliseerivad Skylla ja Charybdis siis neid valikuid, mis teha tuleb, kas väga halva või vähem halva vahel. Õpetab, kuidas saaks ka neist hoiduda. Charybdis kaose maagilist jõudu, hinge kiskumist sündmuse keerisesse, on kaks korda ohtlikum koos Scyllaga. Leviathan (nr. 8813) sümboliseerib esmast kaost.
Nende kolme tegelase toimest, osalusest meresõidu ohtlikusest ja õnnetustest vaatleme koos, sest nad suurelt jaolt ikka ühiselt tegutsevad. Laevahukkude näidete äratoomisel tuli teha valik õnnetustest, sest läbi ajaloo on olnud niivõrd palju mereõnnetusi, et nende loetelu võtaks tohutult aega ja poleks ka enam nii mõnus lugemine, kui aina hukkumised ja õnnetused. Aga selline see meresõidu asi on, et õnnetus ja vedamine käivad käsikäes.

järgneb...