neljapäev, 18. detsember 2014

Eesti - riik, rahvas ja tähed - 4



4. juuni 1816.a  ja 24. veebruari 1918. Kaartide omavahelised seosed
Päike 13 gem – trig. Veenus 13 aqu
Uraan 9 sag – IC 9 sag
Uraan 9 sag – Prenataalne Kuuvarjutus 12 sag (4.07.1918)
Neptuun 20 sag – Prenataalne Päikesevarjutus 21 sag (14.12.1917)
Karma 20 aqu – Merkuur 22 aqu
Estonia 21 aqu – Uraan 24 aqu
Saturn 24 aqu – Uraan 24 aqu
Saturn 23 aqu –trig. Kuu 22 leo
Selena 10 vir – kvad. MC 9 gem

1816.a. kaardi seosed 1991. a. kaardiga
Päike 13 gem – AC 8 gem
Kuu vir – Marss 22 vir
Veenus 27 tau – kvad. Päike 27 leo
Marss 25 can – poolsekt. Jupiter leo
Marss 25 can – IC 22 can
Uraan 9 sag – DC 9 sag
Saturn 24 aqu – oposit. Jupiter 25 leo
Uraan 9 sag – konj. DC 8 ja oposit. AC 8 gem
Pluuto 24 pis – oposit. Marss 22 vir

1819. aastal määratakse kindlaks talurahva vabastamise järjekord ning esimene osa taluperemeestest viiakse vabalepingu alusel põhinevasse uude õiguslikku seisundisse. Talurahva eri liikide järkjärguliseks vabastamiseks kulub Eestimaal veel 14 aastat. 1819.a. oli Saturni ja Pluuto ühendus Kalades, märgis, mis hiljem sai meie Päikesemärgiks. Ühenduses ka Uraan ja Neptuun Amburi lõpus.

Nii, et üheks meie maa lähtepunktiks võiks võtta just 1819-21. aastad ja tolle aja planetaarne seis. Liivimaa talurahva seadus kuulutati pidulikult välja Riias ja Kuressaares 18. jaanuaril 1820.a. (ukj) Selle kosmogrammi järgi on Päike Kaljukitses ja Kuu sisenenud Kaladesse (keskpäeval 5 Kalades),  maa kaljukitselik ja rahvas kinnise loomuga aga sihikindel, töökas, korralik põlluharija. Seda kaarti arvesse võttes oleks meil ka mitu maad iseloomustavat kaarti. Nii nagu seda on paljudel teistel maadel ja riikidel.



Selles kaardis on Marsil opositsioon Päikesega Kaljukitses. Kuu on Kalades  ja tal pole peaaegu planeetidega ühtegi aspekti. Uraan-Neptuun-Merkuur-Karma nelikühendus Ambur/Kaljukitse piiril on kvadratuuris Saturn –Pluuto ühendusega.

Väga täpne on Saturni konjunktsioon Pluutoga Kalades, millele liitus veel Chiron. Saturn-Pluuto ühendus oli uue tsükli ehk rütmi algus, mis lõppes 1851. Jäär/Sõnn piiril. Chiron näitas selle ühenduse nõrka kohta, haavatavust. Pluuto püüdis realiseerida uusi suundi, lõpetada vana aga Saturn omal moel takistas seda. See on võimu, jõu ja omakasu aspekt. Tsaarivõim püüdis igati oma positsioone Eestis tugevdada, rohkem venestada, allutada. Ajaloost teame, et Eestimaa areng ei olnud nii kiire, kui oleks vaja ja rahvas lootis. Teisalt teatud muutused siiski toimusid paremuse poole. 1851 alanud tsükkel lõppes 1883.a 29 Sõnnis.

1820.a. kaardis on Jupiteril täpne opositsioon Musta Kuuga Lõvis. Ka siin on Marsil väga täpne trigoon Pluutoga, samuti Saturniga. Ühest küljest näitab see kuidas seadust hakatakse ellu viima, mida see annab. Teisalt siis rahva energilisust ja sõjakust. Viimane Kuu aspekt planeediga oli ühendus Jupiteriga, ootused olid suured. Järgmisega teeb Kuu ühenduse Pluutoga, ootused on muutustele aga ees ootab ka süngevõitu ajajärk, sõjad, näljahädad. Aga ka lootustandvad, et miski siiski ka muutub. Merkuuri täpne kvadratuur sõlmedega viitab võimalusele koos nimede saamisega ka paremat koolisüsteemi, sidemete loomist naabritega.  

Peale 1820.a seadust on veel üks määrus, mis hakkas kehtima  aprillist 1820.a. Selle määruse järgi määrati kindlaks talurahva vabastamise järjekord ning esimene osa taluperemeestest viiakse vabalepingu alusel põhinevasse uude õigluslikku seisundisse. Veel on eestimaa ajaloos  hilisem talurahvaseaduse algus. 17. juulil 1856.a. (ukj) kinnitab Aleksander II Eestimaa kubermangu talurahvaseaduse, mis üldpõhimõtetelt sarnaneb Liivimaa 1849.a seadusega. See seadus eraldab mõisamaast talumaa, mis tuli kruntideks jagada. Seadus hakkas kehtima 23. aprillil 1858. aastal. (vkj), uue kalendri järgi 5.maist 1858.a. Nii, et kõiki neid daatumeid võib lisaandmete tarvis kasutada.

Kui vaadata Eestmaal toimunud sõdasid, lahinguid, uute valitsejate tulekuid, siis enamasti nad on toimunud siis, kui Saturn tegi opositsiooni Pluutoga. Samuti siis, kui Saturnil ühendus Pluutoga. Need kaks planeeti on meie ajaloos mänginud üsna olulist rolli ja mitte ainult meil. Kogu maailma ajalugu on üks sõdade ajalugu ning Saturn koos Pluutoga selles üks dirigentidest. Enne riigi sündi toimus Saturn-Pluuto ühendus 1914.aasta oktoobris Vähis. Seda võiks lugeda I Maailmasõja üheks käivitajaks. Sõda ise algas natuke enne täpset ühendust, juulis. Teine nende omavaheline täpne ühendus oli 19.mail 1915.a. ka Vähis. See uus tsükkel siis käivitas, andis hoo sisse nii riigipöörde toimumisele Venemaal St. Peterburgis kui ka meie riigi sünni. Ja selle tsükli omavaheline vastasseis toimus 1931. mis pani oma pitseri tolle aja sündmustele. Oktoobris 1929 alanud suur ülemaailmne majanduskriis saavutas just Eestis oma haripunkti 1932-1932, Saturni-Pluuto vastasseisu ajal.

Üsna oluline sündmus oli 3.märts aastal 1861, kui tervel Venemaal tsaar Aleksandr II poolt kaotati pärisorjus. Avaldati 5. märtsil.
3.03.1861 kaart siia
Peale planeetide positsioonide ja omavahelisi teisi aspekte, on selles näha Venemaal sageli toimivat kahe kauge väikeplaneedi omavaheline seis. Olen sellest ka varem kirjutanud. Nimelt toimuvad Venemaal üsna põhjapanevad muutused siis, kui Varuna ja Ixion omavahel põhiaspekte teevad. 1861.aastal olid nad täpses opositsioonis. Varuna 28 Amburis ja Ixion 28 Kaksikutes. Neile lisandus ka Chaos oma ühendusega Varunale. Juba Rjurikute ajast saati on nad oluliselt ära märgistanud mitmeid vägagi olulisi etappe Venemaa ajaloos. Kui moodustati N Liit, siis sama seis, Varuna 19 Kalades ja Ixion 19 Neitsis. Pärisorjuse kaotamine toimus Saturn-Uraan üsna täpse kvadratuuriga ja Pluuto tegi Saturnile trigooni.

Meie esimene laulupidu (2.07.1869. ukj) sai teoks ka tänu sellele, et nende aspektide mõjul (Sat. trig. Pl) saadi 8 aastat hiljem luba pidu korraldada. Enne seda tegi Saturn ära opositsiooni Pluutole ja alles siis, kui Saturn sai liikuma Amburis, tekkis võimalus korraldada esimene laulupidu. Sellest võttis osa 46 laulukoori ja 789 laulja ning 5 puhkpilliorkestri ja 56 pillimehe osalemisel. Päike 10 Vähis, mis teeb kvadratuuri tulevade riigi Karmale Kaaludes. Marss riigi AC märgis, Jupiter kvadratuuri Veenusega, Saturn IC märgis. Pikaajalisuse ja kestma jäämise tagas kaardis Saturni asumine saatuse sõrme tipus, aluse tegid Päike ja Jupiter.

Laulupeo ajal Saturn kvinkunksis Jupiteriga ja Pluuto oli heatahtlik, disharmoonilisi aspekte polnud. Laulmise muusa Euterpe kvadratuuris Päikesega, seskvadratuuris Jupiteriga ja kvintiilis Uraaniga. Viimane on ühenduses Estoniaga Vähis. Kaljukitse rahvana, lugedes märkide järgi, on Sõnn Kaljukitsele viies märk, samastub viienda majaga, rahvuslikud meelelahutused, seltskondlik tegevus ja lõbu ning lust. Sõnnis seda võimalust näitasid Jupiter-Pluuto-Russia kolmikühendus, mida teoetasid Marss Neitsist ja Veenus-Estonia Vähist.


Kust tuleb eestlase külmus, alandlikus, tuimus ja kadedus? Aga ka tundlikus, ausus ja uhkus.
Meil osaletakse küll meeleavaldustes, streikides ja miitingutes( medtöötajate streik, kooliõpetajate meeleavaldused ACTA, puuetega inimeste töövõtu seadus, perekonna uus seadus jne.)  aga need jäävad kuidagi lahjaks ja tulemusi pole. Igasugune väljaastumine ei ületa seda kriitilist massi, mis oleks tarvis kardinaalsete muutuste tarvis. Pole ka poliitilist tahet kardinaalselt midagi muuta.
Viimane ärkamisaeg toimus meil 1980. aastate lõpus. Siis aeglased planeedid olid algul ühenduses Amburi lõpus (Sat. konj. Ur) ja hiljem Kaljukitses (Ur. konj. Nep). Pluuto liikus Skorpionis tuues ellu skorpionlikke põhjani toovaid muutusi. Jupiter liikus Kaksikutes ja äratas ülesse 1816 kaardi Põhjasõlme ning Merkuuri.

Kas on see tuimus pärit orjaajst, ristirüütlite aegadest, Rootsi ja Venemaa võimu all olemisest. Eelmiste sajandide järgi, eriti sakslaste silmis oli meie rahvas laisk, must ja tuim ning julm. Asjade kasutamisel oldi nõmedad, vaesed ja kitsid. Riietus jäme ja näotu, söömisel unustab kõik kõrgema ja inimväärse. Nii arvas nüüdseks meie silmis tunnustatud ja omamaalaseks peetud Karl Ernst von Baer. Ka hiljem pole meie kohta erilist kiitust jagatud. Eestlane olevat alalhoidlik, ei sallivat mingeid uuendusi. Nendes hinnangutes on on põhjendamatut üldistamist ja liialdamist aga ka vasturääkivusi. Kiituseks on välja toodud tundelisust ja sentimentaalsust. Ei kiputa oma tundeid kergesti välja näitama. Ka 20.sajandil pidasid võõramaalased meid kinnisteks, individualistideks ja egoistlikeks.

Küla ei ole kollektiivne ja igalühel on oma talu. Rahvas vaikne, üksteise suhtes sõbralikust vähe. Eestlase põhihuvi oli oma põllulapp, nentisid sakslased. Tugevasti arenenud individualism eestlase juures läheb sageli ka nii kaugele, et omahuvid tõstetakse kõrgemale ühishuvidest. Paljudele eesti põllumeestele tähendab oma maalapp rohkem kui mõiste “isamaa”. Kes kunagi peaks julgema ohustada eestlase eraomandit, sellega astutakse kohe võitlusse ja võideldakse metsikuse ja raevuga. Sellepärast vihkavadki eestlased kommuniste üle kõige. Ennesõjaaegsed jaapanlased võtsid meie rahvuse kokku nelja sõnaga: eestlased on vaiksed, napisõnalised, ebasõbralikud ja tõsised.

Eestlane on samuti talupoeglikult pragmaatiline. Abstraktsed ideed ei leia meie juures mingit kõlapinda ja nende eest ei olda nõus võitlusesse astuma. Kui aga eestlane on veendunud, et hädavajalikkus nõuab kogu panust – nagu sõda – siis rakendub eestlane meelsasti ja võitleb vapralt.
Eestlane kannatab kaua, on pikalt vaikne aga kui juba plahvatab, siis suure varjatud jõuga ja siis on ühetkuuluvustunne jõuline ja ühtne. Vabadussõda, laulev revolutsioon oleks eredamateks näideteks.
Minu arust on loetletud rahva omadused iseloomulikud metsarahvale, erinevalt stepirahvale, kelle elulaager oli üheskoos ja uute kohtade otsingul liiguti edasi ühiselt. Nad ei olnud paiksed, neil polnud juuri ja see puudus ilmneb siis rahva suhtumises oma kodu, oma maa hoidmisse, harimisse, suhtumisse. Ka praegu on eestlane iseloomult kõrk, allumatu ja kangekaelne. Ei armasta vabandada. Iseloomult on aga aus, selle tõttu esineb jäikust. Eks praegusele eestlasele on lisandunud Taasiseseisvuse aja planetaarne mõju. Et meiega õigesti suhelda, selleks oli sakslastel valem. “Eestlased on usaldusväärsed, kuid uhked, kelle usaldust pole kerge võita. Nad on truumad, kus nende autundele koputatakse ja neid väärikalt koheldakse, ning sellel pinnal on eestlaste ja sakslaste vaheline sõprus sügavaimalt ja tugevamalt viljeldav.”

Seega  mitmed omadused tulenevad siis paljuski varasematest aegadest ja kinnistusid ka ärkamisaja alguses. Mitmed omadused on kaljukitselikud ja Neitsi märgile omased. Ja see kandus üle ka juba riigi moodustamisel rahva iseloomu. Lisandus veel kalalikus ja mitmed Lõvi märgile omased iseloomud, uhkus, end teistest paremaks pidamine. Aga ka rida häid ja kasulikke omadusi. Eestlase iseloomu paljude joonte kirjeldused on võetud ajalehest Eesti Ekspress, sept. 2012. Kasutasin artikli koostamisel ka mõningaid Igor Mangi mõtteteri riikluse ja rahva olemuse kohta.

järgneb....

Kommentaare ei ole: